در این مقاله به بررسی چند ویژگی بازاریابان موفق که در کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای ذکر شده است، می پردازیم.
رویا پردازند.
احتمالا در گذشته شما هم در کلاس درس در حال رویا پردازی بودید که گاهی در این شرایط مچ شما را گرفتند. امیدواریم با این کار بطور کامل رویاپردازی را کنار نگذاشته باشید چرا که رویاپردازی یک خصیصه شخصی است. بازاریابان شبکه ای موفق بلااستثنا آدم هایرویا پردازی هستند، آن ها می دانند چه می خواهند و از رویا پردازی نمی هراسند. به قول ارل نایتیگل "در آمریکا هر کس هر چیزی را بخواهند به دست خواهد آورد. اما مشکل اینجاست که بسیاری حتی نمی دانند که چه می خواهند."
بازاریابان موفق نمی گویند امتحان کنیم ببینیم، آن ها می گویند می خواهم موفق شوم!
افرادی که در بازاریابی شبکه ای موفق می شوند از همان ابتدا به قصد موفقیت وارد این حرفه می شوند و هیچ وقت به قصد امتحان کردن وارد نتورک مارکتینگ نمی شوند. داگ فایر مربی معروفی بازاریابی شبکه ای می گوید: همه میلیونر ها یک خصیصه مشترک دارند و آن اینکه در خواسته هایشان مصمم هستند. بازاریابان شبکه ای موفق می دانند که در عالم امتحان و شانس چیزی بدست نمی آید. داو می گوید : "قدرت افراد موفق در عزم آن ها برای موفق شدن نهفته است. در بازاریابی شبکه ای هیچ چیز قوی تر از این نیست که عزمت را جزم کنی تا فقط سر از مقصد موفقیت بیرون بیاوری و لاغیر"
آموزش پذیر هستند.
دن هالینگز معلم سابق و توزیع کننده شرکت (NSA)که به او امکانی داد تا بتواند به مشاور شرکت های بازاریابی شبکه ای تبدیل شود، می گوید: (اصلی ترین قضیه در بازاریابی شبکه ای، آموزش و انجام دادن یک فرایند ساده قابل همانند سازی است. بازاریابان شبکه ای موفق به قول انگلیسی ها چرخ را از نو اختراع نمی کنند. آنها به دنبال شرکتی می گردند که پیشاپیش برایشان یک سیستم قابل اطمینان و موفق، طرح ریزی کرده باشد. آن وقت سیستم را فرا میگیرند و شروع به همانند سازی آن می کنند. بله به همین سادگی است، گرچه برخی دوست دارند آن راپیچیده نشان دهند).
اگر شما جزو آن دسته آدمهایی هستید که مایل به پیروی از راهنمایی های افراد دیگر نیستید و به هنگام استفاده از سیستم اشخاص دیگر معذب اید، توصیه ما این است که قبل از شروع به کار بازاریابی شبکه ای به اندازه کافی تامل کنید؛ چون در غیر این صورت مایوس و دلزده خواهید شد. بازاریابان شبکه ای موفق، بلااستثناء افرادی آموزش پذیرند و البته در مقام معلم، همین آموزشها را به افراد دیگر نیز منتقل می کنند. یان رو می گوید که به اعتقاد وی، بازاریابان شبکه ای بالقوه موفق، دارای 5 ویژگی هستند" فروشندگانی " که " معلم و مربی " هستند; "مشتاق " اند و دارای "نگرش " مثبت و معطوف به موفقیت هستند و نهایتا خواستار کسب "پول " بیشترند.
سازنده اند.
ساختن یک تجارت رضایت بخش و سوداور در بازاریابی شبکه ای، باید از نخستین فرد شروع شود و با توجه آگاهانه به تک تک افراد پیش برود. به قول ادواردز دمینگ "وقتی ماهی می گندد، گند از سرش شروع میشود و به پایین کشیده می شود". بازاریابان شبکه ای موفق، اهمیت خودسازی ذهنی، جسمی و عاطفی را خوب می فهمند و می دانند باقی مجموعه هم با الگو برداری از آنها ساخته می شود. اما چگونه می توان خود را ساخت؟ مطالعه کنید، فیلمهای ویدیویی را ببینید، در سمینارها شرکت کنید و... . کانی دوگان میگوید نخستین سال از شش سال فعالیتش در بازاریابی شبکه ای را همچون یک اسفنج سپری کرده است. وقتی کارش را با آکسی فرش شروع کرد، اصلا فروشنده با تجربه ای نبود، لذا برای موفقیت به کسب مهارتهایی نیازداشت. وی میگوید:"درخلال همان یک سال اول، هر کتابی راجع به بازاریابی شبکه ای که به دستم میرسید با ولع تمام میخواندم. دوستهایم را به کنفرانس تلفنی فرا می خواندم. در سمینارهای لیدرها شرکت میکردم و از آنها نکته ها یاد میگرفتم، بالاخره سبک خودم را یافتم". پس از آن او مجموعه ای ساخت که هم اکنون 5000 نفر عضو دارد.
حسن جو هستند نه عیب جو.
هیچ شرکتی یا بازاریابی شبکه ای کامل وبی عیب نخواهد بود. بازاریابان شبکه ای موفق به خوبی به این مسئله واقفند که در تجارت چیزی به اسم کمال و فقدان نقص وجود ندارد و لذا همیشه در پی محاسن و نقاط مثبت شرکت و توزیع کنندگانشان هستند. حتی شرکتی که نهایت سعی اش را می کند تا کارش را بی عیب و نقصان انجام دهد،گاهی اوقات دچار خطا می شود. ممکن است این خطا مربوط به طرح باز پرداخت باشد یا توسعه محصولات یا برنامه بازاریابی و یا مربوط به فن آوریهای مورد استفاده ایشان. در هرحال این امکان وجود دارد که برخی امور درست پیش نرود و یا دچار مشکل شود. به همین منوال، بازاریابان شبکه ای نیز ممکن است بعضی اوقات مرتکب اشتباهاتی شوند، ممکن است تعهداتی بدهند که قادر به انجام دقیقش نشوند: برخی ممکن است بهتر از بقیه کار را یاد بگیرند، بعضی ها فروشندگان بهتری از آب در خواهند آمد و یا توانایی بیشتری در زمینه ایجاد رابطه و یا آموزش خواهند داشت. در تمام این موارد بازاریابان شبکه ای موفق از این نکته غافل نخواهند شد که تاکید براشتباهات و امور منفی به هیچ وجه کارساز و راهگشا نخواهد بود.
همیشه حی و حاضرند.
بازاریابان شبکه ای موفق همیشه حضور دارند. داگ فایربو میگوید:"بازاریابان شبکه ای برتر همیشه حضوری محسوس دارند. در هر موضوعی حضور دارند، در جلسات، در مکالمات و در کنفرانسهای تلفنی و مهمتر از همه اینکه آنها همیشه هرجالازم است حضور دارند".
باانگیزه اند.
(بازاریابی شبکه ای آنقدر هیجان انگیز است که نمیتوانی انجامش ندهی)! این جمله متعلق به راس نولاند اس؛کسی که سالها از انجام دادن کار بازاریابی شبکه ای پرهیز میکرد و به کار در بنگاه املاک و مستغلات در هیوستن تگزاس اشتغال داشت. راس کار در بنگاه را کنار گذاشت ودر عرض چند سال، یکی از بهترین سازمانهای فروش را در شرکت اکسل کامیونیکیشن ساخت. او تجسم انگیزه است:" هروقت فرد جدیدی وارد سازمان فروشم میشود، گویی بلیط بخت آزمایی ام برنده شده است! چون آن فرد قراراست کار عظیمی را به انجام برساند و من قرار است در آن دخیل باشم "! راس در ادامه میگوید بخش عظیمی از موفقیت شما در بازاریابی شبکه ای به «تعهد عاطفی» شما به تجارتتان بستگی دارد.
پشتکار دارند و صبورند.
لیدرهای بازاریابی شبکه ای خوب می دانند که همه افراد دفعه اول و حتی دفعه دهم، (بله) نخواهند گفت. بنابرین، موفقیت در این کار جز بامداومت وصبوری به دست نخواهد آمد. دلشان با این کار است داگ فایربو می گوید:" لیدرهای موفق دل و جانشان با این تجارت است. آنها کارشان را با رضایت کامل قلبی انجام می دهند و هرگز به پشت سرشان نگاه نمیکنند. آنها قلبا متمایل به موفق کردن زیرمجموعه شان هستند، حتی موفق تر از خودشان. قلبشان با علایق وآرزوهای مشتریان احتمالی شان است و قلبشان را آماده پذیرش موفقیت کرده اند، انتظارش را میکشند، خواهان آنند، آن را جذب می کنند و نهایتا آن را بدست می آورند".
منبع: کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای
نویسنده: زیگ زیگلار و دکتر جان پ.هیز
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
چشم انداز مثبت در زندگی یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. افراد مثبت اندیش همیشه منتظر موفقیت، سلامت، شادی، ثروت و روابط خوب با دیگران هستند و آنها را به سمت خود جذب می کنند.
همه ی اینها به دلیل موفق بودن افراد مثبت اندیش یا بالا بودن اعتماد به نفس آنها نیست بلکه به نوع طرز تفکرشان در زندگی بستگی دارد.
قانون اصلی جذابیت عبارت است از: افکار مثبت، نتایج مثبت در پی خواهد داشت. افکار شما بسیار قوی تر از سیگنال های الکتریکی بین سیناپس ها هستند، آنها بر زندگی شما و کسانی که در اطراف شما هستند تاثیر می گذارند!
همیشه منتظر اتفاق های خوب در زندگیتان باشید برای مثال به موفقیت فکر کنید، بیشتر شدن درآمدتان یا قرار گذاشتن با یکی از دوستان صمیمی و … هر چیز مثبت دیگری که در یک روز امکان دارد برای شما اتفاق بیفتد. کافیست فقط به اتفاق خوب فکر کنید نیاز نیست آن را مجاب کنید تا حتما و در ان لحظه اتفاق بیفتد فقط در موردش فکر کنید. به دنبال فرصت هایی برای دستیابی به اهداف خود در همه زمان ها باشید و زمانی که آن را یافتید تحت کنترل داشته باشید. ·
افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید. اگر افکار منفی به ذهن شما خطور کرد نفس عمیق بکشید چند ثانیه چشمانتان را ببندید و به اتفاقات خوب فکر کنید. ·
ارتباطتان را با افراد منفی کم رنگتر کنید. آنها انرژی شما را می گیرند. اگر دوست صمیمی دارید که بدبین و افکار منفی در سر دارد و مایل به تغییر نیست برایتان کمی سخت خواهد بود، اما شما باید خودتان را از همه ی منفی ها جدا کنید. ·
قبل از شروع در هر پروژه جدید و یا فعالیت، تجسم نتیجه مثبت که می خواهید به آن دست یابید فکر کنید. تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید افکار منفی سراغتان بیاید و ترس از شکست و یا ناتوانی بر شما غلبه کند. گام هایتان را مصمم و قوی بردارید و به سوی اهدافتان پیش بروید. ·
کارهایی را که با انجام دادن آنها احساس لذت و خوشی به شما دست می دهد انجام دهید، اگر کاری را دوست ندارید مجبور به انجام آن نیستید. این به معنی خودخواه بودن نیست زیرا ما انسانها در بعضی مواقع مجبور به انجام کارهایی هستیم که از آن لذت نمی بریم بلکه باعث رضایت دیگران می شود. هرچند اعتقاد بر این است که فردی که مثبت اندیش باشد حتی کارهایی که باعث لذت او نمی شود می تواند تحمل کند. ·
از تکرار جمله “من نمی توانم” اجتناب کنید، فقط و فقط از جمله “من می توانم” استفاده کنید. حتی به نظر من این جمله کافی نیست! با اعتماد به نفس کامل بگویید اصلا من برای این کار ساخته شده ام. هر عملی با خوش بینی قابل انجام است. ·
زبان بدنتان را حفظ کنید، همیشه سینه ستبر و با گام های محکم و استوار راه بروید. زبان بدن خوب نشانه اعتماد به نفس و خوش بینی است. بطور منظم ورزش کنید حتی اگر شده بمدت کوتاه و سبک. فعالیت فیزیکی انواع اندورفین های مثبت را آزاد می کند که می توانند برای افراد حتی بدبینانه شگفت انگیز باشند .
اولین چیزی که به مثبت اندیشی در کار و فعالیتهای شغلی کمک میکند انتخاب شغل مورد علاقه است وقتی که با علاقه به کار و شغلی مشغول شویم دید بهتری نسبت به آن داریم چون در شغل مورد علاقه مان عملکرد بهتری داریم بنابراین انگیزه ی بیشتری هم وجود دارد تا بهتر بتوانیم در شغل و کار موفق باشیم. بنابراین انتخاب شغلی که مورد علاقه ما است یکی از مهمترین عواملی است که به مثبت اندیشی کمک میکند برای اینکه دید مثبت در کار و همچنین دید مثبت به آینده داشته باشیم باید بیشتر روی پیدا کردن راه کارها در کار تمرکز کنیم تا روی مشکلات کاری.
همیشه سعی کنید به ویژگی ها و توانایی های خود در کار بیافزایید خواندن کتاب، استفاده از تجربیات دیگران و کسب علم و دانش بیشتر در زمینه ی کاری به دید مثبت کمک میکند. همیشه برای حل مشکل به آن دید مثبت داشته باشید و این مشکل را یک فرصت برای کسب بیشتر تجربه در کار در نظر بگیرید. مشکلاتی جزئی که در روز با آن مواجه هستیم مثل ترافیک و... نباید باعث ایجاد نارضایتی از کار شود و دید مثبت ما به کار را کم کند.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ با فروش محصولاتی هم چون برگر، فلافل، کباب لقمه، جوجه کباب، کتف و بال زعفرانی و محصولات دیگر در خدمت شما است.
شما عزیزان می توانید با شارژ کیف پول خود در سایت عطاویچ، علاوه بر دریافت اعتبار بیشتر از غذاهای رستوران های عطاویچ هم لذت ببرید و امتیاز کسب کنید
با هلدینگ بزگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
یکی از ادعاهایی که درزمینه بازاریابی شبکه ای مطرح می شود این است که هر کسی می تواند کار بازاریابی را انجام دهد و به درآمد بالایی نیز دست یابد. این ادعا نیمی از حقیقت را بیان می کند و به طور کامل صحیح نیست. این ادعا بسیار گمراه کننده است، چرا که همه افراد توانایی انجام فروش و بازاریابی را ندارند و هم چنین هیچ کدام از بازاریابان نمی توانند درآمد یکسانی داشته باشند.
افرادی که وارد نتورک مارکتینگ می شوند ویژگی های متفاوتی از نظر مالی، زمانی و مهارت دارند و عده ای قادر هستند کسب و کار پرسودتری را در طول مدت 24 ماه بسازند. اما این موضوع به این معنی نیست که افراد بعدی هم قادر خواهند بود در همین مدت زمان، به همین جایگاه دست یابند.
ایرادی که برای این ادعا مطرح است این است که عنوان شده همه افراد با سرعت هرچه تمام تر می توانند به درآمد و نتایج مشابه به افراد کهنه کار شرکت دست پیدا کنند، درصورتی که این یک ادعا بیشتر نیست. بطور مثال فردی که مدیر فروش و تبلیغات یک شرکت بوده به عنوان یک نماینده فروش در شرکتی مشغول به کار شود آیا سرعت پیشرفت و دست یابی به درآمد او همانند افراد دیگری هم چون مهندس، منشی، خانه دار،کارمند بانک و... است؟؟ مسلما جواب این سوال منفی است به دو دلیل:
1- تجربه کاری فردی که مدیر فروش بوده با افراد معمولی متفاوت است و استرس ها و بحران هایی که افراد دیگر با آن مواجه می شوند را این فرد ندارد.
2- این فرد با فراغ بال بیشتری قادر به سرمایه گذاری در این کار می باشد و بدون مواجه با مشکل می تواند سرمایه گذاری در این کار را انجام دهد.
این حرفه همانند پازل است. عوامل متفاوتی در رسیدن به موفقیت موثر هستند که درست و منظم چیده شدن آن ها سبب تسریع و راحت انجام شدن کارها می شود.
یکی از قطعات پازل سطح مهارت افراد است. میزان مهارت فروشندگی که یک فرد در آغاز کار با خود به همراه دارد بر موفقیت او تاثیر خواهد گذاشت. البته لازم به ذکر است که تمامی این مهارت ها را می توان با آموزش به افراد توسعه داد یعنی هر کسی که بخواهد می تواند این مهارت ها را یاد بگیرد و آن ها را توسعه دهد. البته سطح مهارت عاملی است که نیاز به کنترل ندارد یعنی وقتی می خواهید تیم جذب کنید لازم نیست حتما از بین افراد با مهارت باشد، چرا که افراد به راحتی می توانند این مهارت را با صرف وقت یاد بگیرند.
اما سه عامل بسیار مهم دیگر وجود دارد که باید در جذب افراد به آن ها توجه داشت و آن ها کنترل کرد:
زمان
علاقه
نقدینگی
زمانی که با افراد صحبت می کنید مطمن شوید که آن ها علاقه به ساختن یک کسب و کار بلند مدت را دارند و به دنبال یک جهش سریع و یک شب ثروتمند شدن نیستند. افراد می توانند کارشان را با 8 تا 10 ساعت کار در هفته بسازند اما اگر می خواهند به عنوان یک شغل تمام وقت به آن نگاه کنند و در آن جدی باشند، حداقل نیاز به 15 ساعت کار در هفته دارند. برای رسیدن به درآمد به 8 تا 10 ساعت زمان در هفته نیاز دارید، این زمان به جز زمانی است که برای آموزش و سایر فعالیت های حمایتی مورد نیاز است. برای دست یابی به درآمد مناسب باید وقت آزاد بیشتری برای انجام این کار بگذارند.
عامل دوم دارا بودن نقدینگی است. افراد برای انجام کار لازم است بودجه بازاریابی ماهیانه داشته باشند و این بودجه را صرف امور دیگر نکنند. این موضوع را شرکت و یا بالاسری های شما به شما نمی گویند اما برای اجرای کار با پتانسیل کامل لازم است.
عامل بعدی داشتن انگیزه و علاقه است. اگر فرد همه عوامل را داشته باشد ولی علاقه نداشته باشد موفق نخواهد شد. برخی از افراد هستند که علاقه به کار و فروش دارند سعی کنید این افراد را جذب کنید و بر روی آن ها سرمایه گذاری انجام دهید، چرا که قسمت اعظم درآمد شما از طریق این افراد بدست می آید.
ممکن است افرادی باشند که زمان و پول دارند ولی علاقه به کار و محصول شما ندارند، از جذب این افراد خودداری کنید. به کارگیری این افراد به زیان شما و تیم تان خواهد بود. بهتر است افرادی را که علاقه ندارند در زمان بهتری فعالیت شان را آغاز کنند چرا که شروع کار بدون آمادگی منجر به دلسرد شدن و شکست و نهایتا ترک کار خواهد شد.
مالکان کسب و کارهای موفق سازمان شان را با افرادی می سازند که بتوانند بهترین نتیجه را برای آنان به ارمغان بیاورند.
با توجه به نکات ذکر شده می توانید افراد مناسب را به کار گرفته و به موفقیت مورد انتظارتان در ام ال ام دست یابید.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
ناتورا بزرگترین شرکت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در برزیل است که در سال 1969 توسط لوئیز سئابرا تاسیس شد.
این شرکت تمامی محصولات بهداشتی، عطر، محصولات مراقبت از پوست و مو و سایر کالاهای مصرفی که بر پایه آرایشی و بهداشتی است را، تولید می کند.
در حال حاضر دارای 1.2 میلیون فروشگاه و عامل فروش می باشد که به صورت تک سطحی فعالیت می کند. این شرکت در کشورهای دیگر هم چون فرانسه، مکزیک، کلمبیا، شیلی، برزیل، آرژانتین، بریتانیا، پرو، استرالیا و ایالات متحده آمریکا مستقر می باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کاماجار برزیل قرار دارد و سهام آن از سال 2004 در بازار بورس سائوپائولو معامله می شود.
میزان فروش و تعداد بازاریابان این شرکت را در چند سال آخیر در جدول زیر مشاهده کنید.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.