شما برای موفق شدن در بحث بازاریابی شبکه ای نیاز به راه هایی دارید که بتوانید در مسیر پیشرویتان موفق باشید.دراین مقاله ما به بررسی برخی از این راه ها می پردازیم.
خودتان را بشناسید.
علایق، ضعف، قوت و تمامی محدودیت های خودتان را بشناسید.در واقع باید با بی طرفی کامل نگاه دقیقی به تمامی نقاط مثبت و منفی خود ضعف و قوت خود، بیندازید. برخی از افراد تنها بدلیل آن که نمی توانند تحلیل درستی راجب نقاط منفی خود داشته باشند، نمی توانند ضعف های خود را رفع کنند. شما می توانید نقاط ضعف خود را لیست کنید و سپس برای رفع آن ها مطالعه و برنامه ریزی داشته باشید و از نظر مشاوران نیز بهره ببرید. شما حتی باید نقاط قوت خود را لیست کنید و برای تقویت و اعتلای آن مطالعه و برنامه ریزی داشته باشید.مطالعات خود را در زمینه خودشناسی افزایش دهید و در جلسات با این مزمون شرکت کنید و آموخته ها را بکار ببرید.
برنامه رو به جلو داشته باشید.
از نظر صاحب نظران دلیل اصلی شکست 80 درصد از افراد در 5 سال ابتدایی کار خود، نداشتن پول نیست بلکه نداشتن اطلاعات و دانش صحیح و نداشتن برنامه است. شما زمانی موفق می شوید که با اجرای یک برنامه تجاری موثر، تصمیمات صحیح بگیرید. شما باید برای تهیه این برنامه از نظرات راهبران و تجربیات آن ها استفاده کنید. تجربه همکاران و رهبران شما چیزی است که بصورت رایگان دراختیار شما قرار می دهند. در برنامه ریزی خود بیش از حد رویاپردازی نکنید و بیش از حد نیز محافظه کار نباشید.
صنعت خود را بشناسید.
شما هیچگاه نمی توانی در زمینه فعالیت خود موفق باشید مگر اینکه در زمینه تخصصی خود اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین شما برای اینکه یک نتورکر موفق باشید باید در زمینه نتورک مارکتینگ، بازاریابی، تجارت الکترونیک و... اطلاعات کسب کنید. شما با داشتن دانش کافی می توانید در مواجه با سوالات، افراد را عملا خلع سلاح کنید. درحال حاضر اطلاعات راهبران یکی از دلایل و مسائلی است که سبب می شود افراد به سمت بازاریابی شبکه ای گرایش پیدا کنند. هرچه دانش راهبران بیشتر باشد قدرت بیشتری برای جذب افراد دارند.
مشتریان خود را درک کنید.
روی افرادی که در حال حاضر زیرمجموعه شما هستند و افرادی که در آینده به گروه شما می پیوندند، تمرکز کنید. به خواسته ها و نیازهای آن ها توجه کنید و به آن ها کمک کنید تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند. سعی کنید همیشه در دسترس آن ها باشید و بگونه ای رفتار کنید که به آن ها نشان دهید نگران آن ها هستید. به آینده و کارهای آن ها فکر کنید و با آن ها ارتباط مناسبی برقرار کنید. آن ها معمولا در دومین و سومین سوال از شما میزان کار و درآمد شما را میپرسند،با اشتیاق از موفقیت ها و ورودی های این هفته، جلسات و پورسانت های خود برای آن ها بگویید در رفتار با افرادی که پرزنت شده اند و به شما جواب منفی داده اند باید با احتیاط رفتار کنید. نباید آن ها فکر کنند که این کار آن ها سبب سردی و دلزدگی شما از این فعالیت و شخص خوده آن ها شده است بلکه باید بگونه ای رفتار کنید که آن ها فکر کنند آن ها چیز مهمی را از دست داده اند.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
در این مقاله تصمیم داریم مواردی را مطرح کنیم که هر فردی که وارد بازاریابی شبکه ای نشده یا وارد شده است، به آن نیاز دارد.اطلاعات موجود در این قسمت در برخی موارد توسط شرکت ها و بازاریابان باید اجرا شود و در قسمت هایی به منظور کسب موفقیت بیشتر برای کسب مشتریان احتمالی است.
در این مقاله 3 موضوع محصولات، طرح درآمدی و شرکت را بررسی می کنیم.
نیاز واقعی به محصول: اگر وارد شرکت نمی شدید چنین محصولی را با این قیمت می توانستید خرید کنید؟ کالا را از حیث قیمت و کیفیت در فروشگاه ها بررسی کنید.
ویژگی محصول: محصولی که قصد استفاده و یا فروش آن را دارید باید دارای ویژگی هایی باشد، بطور مثال مصرفی باشد، دارای مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو و استاندارد باشد.
شرایط محصول و وجود مشتری: شرایط سلامت کالا را در زمان دریافت بررسی و از دریافت کالا معیوب خودداری کنید. مورد بعدی طرح درآمدی شرکت می باشد.
عضویت رایگان و عدم اجبار در خرید: بازاریابان نباید هیچ گونه هزینه ای برای ثبت نام در شرکت پرداخت کنند و یا مجبور به خرید محصول در بدو ورود به شرکت شوند.
سن قانونی برای فعالیت: سن قانونی افراد برای ورود به شرکت های بازاریابی شبکه ای 18 سال است.
بررسی سود خرده فروشی: طرح درآمدی شرکت باید سود خرده فروشی مناسبی برای فروشندگان مستقیم درنظر بگیرد.
فعالیت بصورت پاره وقت: منظور از زمان پاره وقت، اختصاص زمان دلخواه در طول روز و یا هفته و کسب درآمد کوتاه مدت و اضافی است.
بررسی رفتار شرکت و فروشندگان: شرکت ها و فروشندگان آن ها باید بیشتر بر روی فروش و مصرف محصول تاکید کنند تا طرح درآمدی و کسب درآمد از شرکت.
جدول پیش فرض درآمدی: شرکت ها و توزیع کنندگان آن ها نباید از جدول درآمدی که صرفا یک پیش بینی است در آموزش خود است، استفاده کنند.
بازخرید کالا: درصورت فسخ قرارداد بازاریاب، شرکت موظف است کالایی که امکان فروش آن وجود دارد را مطابق مقررات بازپس گیرد.
معیارهای واجد صلاحیت: معیارهای مورد استفاده شرکت جهت واجد صلاحیت شدن دریافت پورسانت، باید معقول و در توان بازاریاب باشد.
فعالیت بازاریابی: انجام امور مربوط به بازاریابی شبکه ای در اماکنی که فعالیت تجاری در آن جا مجاز نیست، مانند نظامی، آموزشی و فرهنگی، ممنوع است.
صدور کارت شناسایی و گواهینامه آموزشی: هر شرکت موظف است برای فروشندگان مستقیم خود کارت شناسایی بازاریابی صادر کند.
اطلاع از آیین نامه 87 ق.ن.ص و مفاد قرارداد: تمامی بازاریابان باید بعد از انعقاد قرارداد بازاریابی با شرکت و اطلاع از مفاد آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی اقدام به فعالیت کنند.
رقابت سالم: شرکت ها و بازاریابان آن ها باید از هرگونه ادعا و وعده هایی که منجر به گمراهی مصرف کننده یا بازاریابان احتمالی گردد، مانند مقایسه گمراه کننده کالا و فرصت درآمدی دیگر شرکت ها، اجتناب کنند.
منبع : mlmbook
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
بازاریابی شبکهای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانیها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل میتوانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند.
درآمد در بازاریابی شبکهای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب میشود.
در بازاریابی شبکهای، بازاریابها بصورت تبلیغات کلامی یا تبلیغات چهره به چهره اقدام به فروش محصولات کمپانی میکنند. سر و کار فعالان فروش شبکهای با قانون، بدلیل شباهت این نوع از فروش، با شرکتهای هرمی میباشد
ایدهٔ بازاریابی شبکه ای از فرمول تصاعد گرفته شد، که در صدهٔ ششم ق. م. توسط فیثاغورس و در صدهٔ سوم ق. م. توسط اقلیدس در کتاب معروف «مقدمات» به جهان معرفی شد. جان پل گتی (۱۸۹۲ – ۱۹۷۶)، ثروتمند ترین مرد امریکایی در سال ۱۹۵۷ میلادی بود، و برای اولین بار اعلام کرد که «من ترجیح میدهم که از ۱٪ تلاش صد نفر استفاده کنم تا اینکه از ۱۰۰٪ تلاش خودم». این ایده که اهرم زدن نام دارد، امروزه پایهگذار فلسفهٔ بازاریابی شبکهای شدهاست. اولین بار، یک شرکت دوچرخه سازی در روسیه از این ایده استفاده کرد و برنامهای ترتیب داد که مشتریان با پرداخت ۱۰ روبل بجای ۵۰ روبل صاحب دو چرخه شوند اگر چهار مشتری دیگر نیز معرفی کنند. ولی فروش کمپانی بسرعت به اشباع رفت. در روسیه به آن شرکت بهمنی و در فرانسه به آن گلولهٔ برفی لقب دادند و صد در صد تقلب و کلاهبرداری تلقی شد.
از آن پس، سیاستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان زیادی بدنبال پیدا کردن راهی بودند که از این ایده به نفع همه استفاده کنند.
تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکتهای هرمی به گفتهٔ کمیسیون تجارت فدرال امریکا (FTC)، شرکت هرمی شرکتی ست که به اعضایش حق کمیسیون میدهد تا افراد جدید را وارد کنند. شرکتهای هرمی محصولی را نمیفروشند و پولهای مشتریان را در یکجا جمع میکنند و با آن کاری انجام نمیدهند و در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران غیر قانونی هستند، چون در ازای جذب افراد پول میدهند و بطور اجتناب ناپذیر فرو خواهند پاشید و وقتی هرم فروپاشی کند، بجز عدهای که در بالای هرم هستند همه دست خالی میمانند یا بعبارتی پول خود را میبازند.
FTC میگوید داشتن محصول، قانونی بودن شرکت را تعیین نمیکند. بعضی از شرکتهای هرمی برای رد گم کردن، خود را شرکت امال ام معرفی کرده و محصولی را در پلان خود قرار میدهند ولی چون هدفشان فروش محصول نیست، قیمت آن بسیار بالاتر از بازار آزاد خواهد بود، یا اینکه دریافت محصول در آن شرکتها مشروط به فعالیت در پلان تجاری شان است که برای کسانیکه نمیخواهند یا نمیتوانند مشتری پیدا کنند، پول از دست میرود.
انبار کردن کالا کمپانی مشتریان را وادار میکند که تعداد هر چه بیشتری کالا (عموماً با قیمت بسیار بالایی) بخرند تا در آمد بیشتری داشته باشند، حتی اگر نتوانند آن کالاها را به مصرف برسانند. در این صورت افراد رأس هرم سود هنگفتی میکنند در حالیکه محصول چندانی را به بازار ارائه نکردهاند و محصولات در زیرزمینها انبار شدهاند. عدم خرده فروشی (فروش جزء به مردم) بدلیل کیفیت پایین محصولات و هزینهٔ بالای آنها، در اغلب شرکتهای هرمی محصولات فقط بین اعضای داخل هرم توزیع میشود، نه بین مردم عادی بیرون از هرم
توجیه اقتصادی بازاریابی شبکهای
شرکتهای هرمی به تولید کمکی نمیکنند، و باعث پیشرفت اقتصاد جوامع نمیشوند، و مشتریان نیز اگر نتوانند پلان خود را بسازند، دست خالی میمانند. در یک فضای ایدهآل، به کمک بازار یابی شبکهای، کمپانیهای تولید کننده مجال خوبی خواهند یافت تا بدون دغدغهٔ فروشِ محصولات، به ارتقاء و بهبود کیفیت کالاها یا خدماتشان بپردازند، ولی در جهان واقع، به راستی کدام تولید کننده است که ترس از کم شدن فروش و رقابت با سایر تولید کنندگان را نداشته باشد و به ارتقا محصول و خدمات فکر کند؟ رقابت در جذب مشتری بخش مهمی از چرخه بهبود کیفیت کالا و خدمات است. در عصر الکترونیک اکثر کمپانیها رو به فروش اینترنتی میآورند. اما گاهی فروش اینترنتی با بازاریابی شبکهای و هرمی عمداً یا سهواً خلط مبحث میشود، فروش اینترنتی یعنی فروش کالا از طریق شبکه اینترنت، اما بازاریابی شبکهای و یا هرمی مفهومی بسیار متفاوت است.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
در این مقاله تصمیم داریم شما را با تعدادی از شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای دنیا آشنا کنیم.شرکت هایی که از طریق ام ال ام مارکتینگ توانسته اند نه تنها در کشور خودشان بلکه در دنیا مطرح شوند و به درآمد هایی بسیار بالایی دست یابند و با تعداد زیادی از افراد همکار شوند و اشتغال زایی کنند.
اولین و بزرگترین شرکت در زمینه نتورک مارکتینگ شرکت Amway می باشد که قطعا نام آن را شنیده اید.شرکت Amway در سال 1959 در کشور آمریکا تاسیس گردید و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت توانسته محصولات خود را که شامل محصولات سلامتی، زیبایی و بهداشتی است به فروش برساند.
درآمد این شرکت در سال 2017 ، 8.80 میلیارد دلار بود.
دومین شرکت بزرگ دنیا در زمینه بازاریابی شبکه ای شرکت Avon است.این شرکت در سال 1886 در کشور آمریکا آغاز به کار کرد.شرکت اوان پروداکتس شرکت آمریکایی لوکس است که در زمینه تولید و توزیع طیف وسیعی از لوازم آرایشی، محصولات مراقبت های شخصی و زیبایی، عطر و پوشاک و اسباب بازی فعالیت می کند.
درآمد این شرکت در سال 2017 ، بالغ بر 5.70 میلیارد دلار بود.
شرکت بعدی Herbalife نام دارد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1980 در کشور آمریکا آغاز کرد.شرکت هربالیف اینترنشنال یکشرکت بازاریابی چند ملیتی است که در زمینه توسعه بازار و فروش مکمل های غذایی، کنترل وزن، تغذیه ورزشی و وسایل شخصی فعالیت می کند.این شرکت در حدود 7800 کارمند در سراسر دنیا دارد.
درآمد این شرکت در سال 2017 ، 4.50 میلیارد دلار بود.
چهارمین شرکت، شرکت Vorwerk است.این شرکت در سال 1883 در کشور آلمان تاسیس شد.کسب و کار اصلی آن ها در زمینه توزیع مستقیم محصولات مختلفی نظیر لوازم خانگی مانند جارو برقی،لوازم آشپزخانه و لوازم آرایشی است.این شرکت بیش از 12هزار کارمند و بیش از 590 هزار نماینده فروش دارد.
درآمد شرکت در سال 2017 ، 4.20 میلیار دلار بوده است.
شرکت Mary Kay پنجمین شرکت بازاریابی شبکه ای مطرح دنیاست که در سال 1963 در آلمان بنا نهاده شد.محصولات این شرکت شامل محصولات مراقبت از پوست و آرایشی و بهداشتی است.
درآمد این شرکت در سال 2017 بالغ بر 3.50 میلیارد دلار بود.
شرکت Infinitus از جمله شرکت های مطرح دنیا در زمینه ام ال ام می باشد. شرکت در سال 1992 در کشور چین تاسیس شد.
درآمد این شرکت در سال 2017 برابر 3.41 میلیارد دلار بود.
شرکت بعدی شرکت Quanjian است . این شرکت در سال 2006 در کشور چین آغاز به کار کرد.
و درآمد آن در سال 2017 ، 2.89 میلیار دلار بود.
بسیار شرکت دیگر نیز وجود دارد که فروش خود را بر این پایه بنا نهاده اند و از این طریق به سود و فروش بالایی رسیده اند.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
در ام ال ام مثبت فکر کنید. شما برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کار و فعالیتی که باشید نیازمند برخی موارد هستید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست یابید. یکی از این مسائل و نکات کلیدی، مثبت فکر کردن است. شما باید راجب نتیجه کار خود و روند کارتان کاملا مثبت فکر کنید، روحیه خود را حفظ کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید.
در این مقاله به 5 نکته اصلی اشاره می کنیم.
برای خودتان هدف هایی تعیین کنید و مشتاق رسیدن به آن ها باشید.
شما در ابتدا باید اهدافی برای خودتان مشخص کنید و تمام افکار منفی و پیغام های ناامید کننده را از خود دور کنید. شما هر انرژی که به کائنات بفرستید بنابر قانون جذب، همان نوع انرژی به سمت شما باز خواهد گشت، چه مثبت چه منفی. پس بهتر است انرژی های مثبتی ارسال کنید. کافی است آن را امتحان کنید.
برای خودتان یک شعار داشته باشید.
بسیاری از افرادی که در کسب و کار خود موفق هستند جمله ای مخصوص به خود دارند که مدام آن را تکرار می کنند. تکرار این جملات سبب می شود فرد به این باور و ایمان برسد که آن اتفاق خواهد افتاد. در واقع به فرد کمک می کند که از اتفاقات سخت آسان ترعبور کند و آن ها را مانع موفقیت خود نبیند.
اطرافتان را با افراد مثبت و موفق احاطه کنید.
تاثیری که اطرافیان ما بر روی ما دارند بسیار موثر است. بیان جملات مثبت از جانب اطرافیان شما، تاثیر شگفت انگیزی روی شما دارد. زمانی که شما می بینید دیگران شما را باور کرده اند از درون احساس قدرت می کنید.زمانی که می بینید اطرافیان شما تمایل زیادی به موفق شدن شما دارند و در این راستا به شما کمک می کنند، انگیزه شما نیز، افزایش میابد.
شاکر باشید.
یکی از قدرتمندترین روش ها در جهت مثبت اندیشی، شکرگزار بودن شما در مواجه شدن با شرایط مختلف است. اگر شما باور کنید که اتفاقات و چالش ها سبب رشد شما می شوند، شاکر خواهید بود. همیشه سعی کنید بابت همه اتفاقات زندگی تان شاکر باشید. این موضوع سبب می شود شما راحت تر بتوانید اتفاقات سخت را با موفقیت پشت سر بگذارید.
از تفکرات منفی دوری کنید.
این کار با تمرین اتفاق می افتد. شما باید بیاموزید هر زمانی که در حال فکر کردن به مسائل منفی هستید، فورا یک محرک برای توقف آن بیابید که سبب شود شما از مسیر خود منحرف شوید. این افکار مانع از رشد و پیشرفت شما در رسیدن به هدفتان می شوند.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.