atamlm

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ .

atamlm

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ .

چگونه به اعضای تیم خود انگیزه دهیم؟

انگیزه داشتن لازم رشد و موفقیت هر تیمی است. طبیعتا اگر شما برای انجام کاری انگیزه نداشته باشید در آن موفق نخواهید بود و و با میل و رغبت آن را انجام نمی دهید و حتی امکان دارد بطور کلی از انجام آن منصرف شوید. اگر همه افرادی که وارد مجموعه ما می شوند از همان ابتدا انگیزه کافی را برای انجام کار داشتند تمام موانع و مشکلات حل می شد و همه کارها با بهترین شیوه انجام می شد. بسیاری از افرادی که وارد مجموعه می شوند امکان دارد در ابتدا انگیزه کافی برای انجام کار را نداشته باشند یا به مرور زمان انگیزه آن ها کم می شود یا کلا از بین می رود. برای این افراد چه باید کرد؟

همه چیز از خودمان شروع می شود.

کار کردن شما سرچشمه اصلی انگیزه دادن و تشویق مجموعه تان برای کار کردن است! بهترین کاری که میتوانید برای ایجاد انگیزه در تیم انجام دهید، ساختن یک تیم جدید است. وقتی اعضای مجموعه ببینند که شما همواره در حال ورودی گرفتن و مجموعه ساختن هستید، قوی ترین نوع انگیزه در آنها ایجاد میشود. این موضوع از صد بار جلسه انگیزشی برای آنها بهتر است. اگر میخواهید مجموعه با انگیزه ای داشته باشید، اول از همه خودتان کارهای لازم برای موفق شدن در نتورک مارکتینگ را انجام دهید. که اصلی ترین آنها ورودی گرفتن و مجموعه سازی است. با این کار بچه های مجموعه تان انگیزه بالایی برای ساختن تیمشان پیدا میکنند، چون شما به آنها نشان داده اید که موفق شدن امکان پذیر است.

مورد توجه قرار دادن

همه انسان ها از این که مورد توجه قرار بگیرند لذت میبرند و همین طور به محیط هایی که در آن مورد توجه قرار میگیرند جذب میشوند و در آنجا اعتماد به نفس و انگیزه بالاتری برای فعالیت کردن دارند. شما باید به همه افراد تیمتان توجه کنید.حتی آنهایی که کار زیادی انجام نمیدهند! به خاطر یک ویژگی مثبتی که دارند آنها را تشویق کنید و به آنها بگویید که میتوانند موفق شوند. کاری نکنید که کسی از این که در جمع شما قرار بگیرد احساس ناراحتی کند. فرهنگی داشته باشید که افراد از این که در تیم شما هستند خوشحال باشند و خودشان بخواهند که در این تیم کار کنند. این را هم بدانید هدف های افراد با هم متفاوت است.درست است که همه ما برای کسب درآمد وارد بازاریابی شبکه ای میشویم ولی این را باید در نظر داشت که برای افراد مختلف، خواسته ها و اهداف مختلفی هم وجود دارد. شاید یک نفر در درجه اول به خاطر استفاده از محصولات یا خدمات در تیم شما ثبت جایگاه کرده باشد. شاید یک نفر دیگر از جو دوستانه تیم خوشش آمد باشد و به خاطر آن وارد شده باشد.نباید صفر و یکی به افراد نگاه کرد. "یا تو صبح تا شب داری نتورک کار میکنی و همش ورودی میاری یا اینجا جای تو نیست!" بهتر است تفاوت های افراد را بپذیرید!

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 

چگونه محصولاتمان را بفروشیم؟

در بازاریابی شبکه ای روش ارائه محصول و فروش شما یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. کارشناسان در جهت بهبود روند فروش روش هایی را ارائه کرده اند که در این مقاله به آن می پردازیم. یکی از کارشناسان اصلی ترین بخش فروش را برقراری ارتباط با مشتری دانسته و 5 مرحله را برای این ارتباط توصیه کرده است.

1- ارائه اطلاعات: در مرحله اول در مورد محصولاتی که عرضه می­ کنید اطلاعاتی را ارائه می دهید  .

2- جمع آوری: اطلاعات مرتبط و مناسب در مورد نیازها و علایق مشتری گردآوری کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید، مناسب و باکیفیت باشد.

3- دادن اطلاعات و جمع آوری اطلاعات: در این مرحله دیالوگی دوطرفه برقرار می شود. هدف از این مرحله آگاه کردن مشتریان از ویژگی های محصول و خدماتی است که معرفی می کنیم .

4- ثبت تعهد: در این مرحله مشتریان اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می دهند تا شما بدانید چه محصولات و خدماتی مورد نیاز آن هاست و اولین ثبت سفارش مشتری اتفاق می افتد. این مرحله می تواند به صورت تلفنی و یا آنلاین صورت گیرد. اصلی ترین مرحله کار این  مرحله  است. اگر مشتریان تمایلی برای خرید از شما ندارند، نباید آن ها را تحت فشار قرار دهید.

5- خداحافظی: همیشه پایان یک مکالمه باید بسیار مؤدبانه و حرفه ای باشد. خواه افراد تمایل به همکاری با شما را داشته باشند، خواه نداشته باشند. پایان مناسب یک مکالمه نشان می دهد، شما به دنبال خدمت به مشتریان هستید و خرید از شما به نفع آنان خواهد بود

نکات مهم دیگر در جهت افزایش فروش و تکمیل روش های بالا :

- اطلاعات فردی از مشتریانتان به دست آورید: برای اینکه بتوانید از نیازهای مشتریان آگاه شوید، لازم است برخی از اطلاعات فردی  از آنان داشته باشید، اطلاعاتی مانند: وضعیت تأهل، تعداد فرزندان، تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، علایق خاص آن و تفریحاتی که به آن ها علاقه مند هستند.

- محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را به درستی بشناسید: لازم است که با دسته بندی محصولات و کارکرد آن ها به خوبی آشنا باشید و ترجیحاً محصولاتی را جهت عرضه انتخاب کنید که آشنایی کامل به ویژگی هایش داشته باشید.

- خودتان از محصولات استفاده کنید: سعی کنید حتماً خودتان استفاده کننده از محصول باشد. البته به خودتان فشار نیاورید که همه محصولات را استفاده کنید؛ چرا که شما دارای محدودیت بودجه ای هستید و نمی توانید هر نوع محصولی را تهیه و عرضه کنید، اما محصولاتی را که با توجه به بودجه تان قادر به عرضه آن ها هستید را از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار دهید.

- رابطه برد – برد با مشتریانتان ایجاد کنید: رابطه ای که با مشتری برقرار می کنید یک رابطه دوطرفه است. محصولی را در اختیار او بگذارید که مورد نیاز او بوده و با توجه به بودجه مصرفی اش است. اگر این اقدام را انجام دهید، رضایت مشتری را به دست خواهید آورد. این رضایت در نهایت منجر به کسب درآمد ورضایت شما خواهد شد. مشتریان شما تنها کسانی هستند که به موفقیت طرح خرده فروشی شما کمک خواهند کرد، پس برنامه ریزی فروش تان را متناسب با نیاز آن ها بریزید. شما یک تأمین کننده هستید.

- برنامه فروش تان را با دیدگاه مشتریان تنظیم کنید: شما یک بازاریاب هستید باید یاد بگیرید در هر دوره ای برخی از محصولات مصرف بیشتری دارند و همچنین طول عمر محصولات متفاوت است.

این اصل به دو نکته اشاره دارد: 1-انعطاف پذیری در محصولاتی که عرضه می کنید، 2- سفارشی کردن محصولات با توجه به نیاز مشتری.

با رعایت نکات ذکر شده در بالا علاوه بر ایجاد فروش ثابت سالیانه از طریق مشتریان ثابت تان می توانید به درآمد دلخواهتان نیز دست پیدا کنید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.