atamlm

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ .

atamlm

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ .

راز تکثیر در بازاریابی شبکه ای

به راستی راز تکثیر در بازاریابی شبکه ای چیست؟

اگر شما کار را جدی بگیرید، متعهد به شرکت در جلسات باشید، لیست خوب و بزرگی داشته باشید و… همین اتفاق هم برای تیم شما رخ می دهد و متاسفانه باید قبول کنیم که حالت عکس آن هم وجود دارد.

 

۱. آیا تکثیر در بازاریابی شبکه ای واقعیت دارد؟

همین اواخر یک نفر از من پرسید که این موضوع رویاست؟ یا واقعا تکثیر پذیری در بازاریابی شبکه ای وجود دارد؟! و اگر وجود دارد چطور باید به آن دست پیدا کنم؟

تکثیرپذیری هدف مقدس بازاریابی شبکه ای است! یعنی ایجاد یک وضعیتی که مردم به آن روی آورند، اقدام کنند و نتیجه بگیرند و این روند تا بی نهایت ادامه یابد. این چیزیه که همه به دنبال آن هستند، نیست؟!

شما زمانی درآمد دارید که تکثیر درستی از خود در بازاریابی شبکه ای ایجاد کنید. تکثیر در بازاریابی شبکه ای برای شما اعتبار ایجاد میکند و این باعث بدست آوردن یک وضعیت پایدار برای شما میشود.

چگونه ثکثیرپذیری را در بازاریابی شبکه ای به وجود آورید ؟

با محصولات؟!

کمپانی آن را انجام میدهد؟!

پلن درآمد زایی آن را به وجود میاورد؟!

قسمت رهبری سازمان باعث اتفاق افتادن آن میشود؟

یا شاید اینکه کمپانی به آسانی در دسترس باشد اتفاق می افتد و شما چقدر خوش شانس هستید که به زودی این شرایط را دریافت کنید؟

هیچکدام ، هیچکدام از اینها نیست!

ریشه بازاریابی شبکه ای در سادگی است.

تکثیر درست در بازاریابی شبکه ای زمانی اتفاق می افتد که شما برای مردم یک وضعیت کاری ساده فراهم کنید.

 

 ۲. پیچیدگی، دشمن اقدام کردن است.

سیستم باید ساده و آسان باشد. تجارت نتورک مارکتینگ تجارتی است برای همه افراد؛ اگر می خواهید تیم بزرگی داشته باشید، باید در تیمتان از همه افراد مختلف با تجربیات و ضرایب هوشی متفا,ت استفاده کنید. شما نمی توانید تیمتان را فقط به گروه خاصی از افراد محدود کنید. بدین ترتیب، سیستم باید به قدری ساده باشد که همه بتوانند آن را تکرار کنند. سیستم باید تاحدی آسان باشد که همه قادر به تکثیر باشند.

 اگر شما یک فروشنده باشید، ممکن است فروش محصولات غذایی برای شما کار ساده ای باشد، شما دانش و اعتبار لازم جهت نفوذ بر روی مشتریان و پراسپکت هایتان را دارید. با این حال ممکن است همین مساله به ضرر شما تمام شود، زیرا شما مشخصا خیلی خوب عمل می کنید، اما نمی توانید همین امر را میان همه افراد تیم  (که فروشنده نیستند)  نیز تکثیر کنید. بنابراین فروشندگان هم باید سیستم ساده ای داسته باشند که قابل تکثیر برای همه تیمشان باشد. امیدوارم که دقیقا متوجه این مساله شده باشید.

  • اگر سخت باشد ، مردم نمیخواهند که انجام دهند.
  • اگر پیچیده باشد ، نتایج شما خواهد سوخت.
  • اگر قابل فهم و درک نباشد ، مردم اقدام نخواهند کرد.

به وضعیت کنونی خود نگاه کنید.

  • آیا شما یک سیستم و یا فرایند درست دارید که بتواند در بازاریابی شبکه ای یک تکثیرپذیری ایجاد کند؟

یا اجازه بدید اینگونه سوال کنم :

  • آیا شما افرادی در سازمانتان دارید که به پیش شما بیایند و ندانند که چه باید بکنند؟
  • آیا تا به حال کسی به سراغ شما آمده و سوال هایی بپرسد که از جواب آنها مطمئن نیست؟
  • آیا با تماس های تلفنی از اعضای تیم خودتان که سوال های بسیار ساده و سطحی دارند مواجه میشوید؟

پس اگر افراد با اینگونه سوالات نزد شما می آیند بهترین انتخاب قرار دادن داشته هایتان در اختیار افراد و سازمان فروشتان است. این دقیقا همان وضعیتی است که ایجاد کننده فرایند تکثیر در تیم شماست.

زمان بازتاب است.

به جایگاهی که هستید نگاه کنید.

ساده است: مطمئن شوید که هم خودتان و هم هرکسی که در سازمان شماست کاملا وضعیتی شفاف دارد. (منظور این است که هرکسی میداند که چه باید بکند.)

 

۳. چه چیزی به سادگی قابل تکثیر است؟

  • من بر اساس تجربیاتم فکر میکنم که صحبت کردن درباره مزایای محصول یا فرصت کاری ، ساده ترین قسمت همانند سازی برای مجموعه است.
  • از طرفی، اطلاعات دقیق در مورد اجزاء و ویژگی های محصولات، امر ساده ای برای همانند سازی نیست. بیان تجربیات و خاطرات یا شواهد فردی قابل تکثیر و همانند سازی است. مطمئنم حتی یک پسر بچه ۱۲ساله نیز قادر است با یک داستان جذاب ارتباط برقرار کند وآن را به دیگران نیز منتقل کند.
  • پلن درآمدزایی نیز باید به حدی ساده باشد که همه آن را بفهمند و بتوانند به دیگران نیز آموزش دهند.

دستیابی به موفقیت در بازاریابی شبکه ای و فروش مستقیم

  چه چیزی بهتر از این که رییس خودتان باشید، ساعت کارتان را خودتان تنظیم کنید، حقوق و دستمزد یا درآمدتان را تعیین کنید، دفتر کارتان را جایی که می خواهید انتخاب کنید؟

پاسخ این مساله را از وین ناجنت بنیانگذار و افسر ارشد با ۱ میلیارد دلار فروش مستقیم  از اعضای باشگاه مسافرتی و اوقات فراغت بخواهید. او بیش از دو دهه است که در فروش مستقیم  آغاز به کار کرده.

در آن زمان، این صنعت با چالش های زیادی مواجه بود که به طور عمده اقلیت شرکت های استخدام نمایندگان، هزینه های پیش بینی نشده آنها را بالا می برد و آنها را قانع کرد تا جحم زیادی از موجودی های غیر قابل برگشت را با مبلغ کمی یا بدون ارزش واقعی خریداری کنند.

اگرچه امروزه بسیاری از شرکت های معتبر وجود دارند، که با اشاره به فروش مستقیم ، بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای می تواند خاطرات طرح های هرمی و رویاهای متزلزل را که پیش از این هم در سرتاسر با عناوین مختلف منتشر شده اند،یادآور شود.

ناجنت معتقد است شما نمی توانید تمام شرکتهای بازاریابی شبکه ای را با یک شوک یا ضربه گسترده ترسیم کنید.( به یک چشم نگاه کنید) او در سال ۲۰۰۵ شرکت خود را برای کمک به مردم با فان و سرگرمی، آزادی و تحقق یافتن از طریق سفر با همراهی خانواده و دوستان پیدا کرد.

موفقیت شرکت بر اساس اصل تعادل کار و زندگی است، یکی از فلسفه ناجنت این است که زندگی از طریق یک شبکه رو به رشد از نمایندگان، گسترش می یابد. به گفته وی : زندگی ات را بساز … با کارت زندگی کن!

 

ناجنت می گوید: “من در هیئت موسسه غیر انتفاعی که برنامه های پایدار برای کودکان مورد نیاز در سراسر جهان را پشتیبانی می کند، اهداف ایجاد شده ای دارم،

“اگر فردی پول بیشتری در ماه به دست آورد، به آنها یک اتاق تنفس مالی می دهد. اگر آنها آن را با ثبات بیشتری دنبال کنند، که لذت بخش هم هست، ما می توانیم آنها را بیشتر بسازیم. در آن لحظه، آنها احساس فراوانی می کنند. بنابراین اکنون حدس می زنم آنها چه می کنند؟ آنها باز می گردند! بازاریابی شبکه ای این امکان را فراهم می کند.”

بر اساس آخرین آمار فدراسیون جهانی فروش مستقیم، فروش مستقیم  جهانی در سال ۲۰۱۵ به میزان ۷٫۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۳٫۷ میلیارد دلار رسیده است. پتانسیل صنعت به ویژه برای هزاره ای که در حال ورود به نیروی کار است، بسیار جذاب است.

این افراد که بین سالهای ۱۹۷۷ و ۲۰۰۰ متولد شده است پدر و مادرشان، با وجود داشتن اعتماد و اطمینان به کارفرمایان خود، شغل خود را از دست داده اند، و سپس برای پیدا کردن کار بدون در نظر گرفتن تحصیلات و تجربه خود تلاش می کنند. در نتیجه، این هزاره کارآفرینی را به عنوان مسیر جایگزین برای آزادی مالی در نظر می گیرند.

 

در مدل ارتباط مستقیم با مصرف کننده برای مدت بیش از نیم قرن با موفقیت به فروش کالاها و خدمات در لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، تغذیه، مسافرت و صنایع فن آوری دست یافته است. به رغم رشد و طول عمر، دلایل متعددی وجود دارد که به کار فروش مستقیم  توجه شود، از جمله:

آزادی کارآفرینی: شما می توانید رئیس خودتان باشید – با تقریبا هیچ هزینه اضافی. توصیه می شود که در ابتدا کار روزانه خود را حفظ کرده و بخشی از وقت خود را به کار ببندید. اگر شما بتوانید اصولی و صحیح، تجارتتان را بسازید، در نهایت می توانید تمام وقت به آن بپردازید.

پتانسیل درآمد نامحدود: بر خلاف دنیای شرکتی، جایی که افزایش رتبه شما ممکن است بر روی هر چیزی از استعداد و اقتدار شما تا خلق و خوی شما متمرکز باشد.

توسعه شخصی: شرکت های فروش مستقیم  همراه و یاور خوبی برای شما جهت تبدیل شدن به خودتان هستند. این تضمین می کند که شما را تبدیل به یک کارآفرین موثرترجهت حفظ رشد شرکت می نماید. از کتابها و ویدیوها تا کنفرانسها و سمینار ها مربیگری به صورت یکجا، شما باید ابزارهایی را که لازم دارید تا به پتانسیل کامل خود برسید را، داشته باشید.

آموزش مداوم: شما رئیس خودتون باشید بدون اینکه خودتان رییس باشید. مثل آموزش مربیگری شخصی، آموزش حرفه ای همیشه در دسترس است. بیشتر از یک درخواست آموزش و پرورش و منتظر رئیس خود برای تایید آن بر اساس بودجه نیستید. همه چیزهایی که شما باید بدانید تا در کسب و کارتان موفق شوید، به دست شما می رسد. پشتیبانی در حال انجام از طریق ابزار فروش، محصول و بازاریابی مانند وب سایت ها، دفاتر پست، اسناد چاپی و غیره در دسترس است.

وفاداری و رفاقت: چیزی به عنوان برقراری ارتباط با افرادی که دید شما را به اشتراک میگذارند وجود ندارد. همانطور که می گوید، “آهن آهن را تمیز می کند”. با پیوستن به یک سازمان فروش مستقیم ، شما با افرادی نظیر خود که می توانند با مبارزه و تلاش خود از موفقیت شما حمایت کنند، همسو می شوید.

چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای

شرکت های بازاریابی شبکه ای برای جذب بازاریابان تبلیغات وسیعی کرده اند.برخی از شرکت ها اعلام کرده اند که نتیجه تبلیغات برای آن ها کاملا مثبت بوده است و تاثیر بسیاری در این زمینه گذاشته است.در بازاریابی شبکه ای نیز مانند سایر حرفه ها، فاکتورهایی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد که برخی از این فاکتورها اکتسابی و برخی براساس تجربه و کار مداوم بدست می آیند.

در این مقاله به بررسی سوالاتی می پردازیم که بهتر است قبل از پیوستن به شرکت های نتورک مارکتینگ، پاسخ مناسب برای آن ها بیابید و سپس به این شرکت ها بپیوندید.

آیا از توانایی فروش برخوردار هستید؟

تعدادی از افراد به طور ذاتی فروشندگان خوبی هستند و یا مهارت های لازم برای این کار را با کار و تلاش بدست می آورند.این افراد انسان های برون گرا و مهربانی هستند که قدرت خوبی برای سخن گفتن در بین جمع را دارند و دارای اعتماد به نفس بالایی نیز هستند.در ام ال ام مارکتینگ نیز مانند هر حرفه دیگر زمینه برای پیشرفت ها شخصی و شغلی وجود دارد اما باید این موضوع را مد نظر قرار داد که موفقیت در این حرفه مستلزم تلاش بسیار است.بهتر است شما قبل از ورود به این حرفه با افراد موفق در این زمینه مشورت کرده و کسب تجربه کنید.

آیا محصولاتی که شرکت بفروش می رساند محصولاتی هستند که شما نیز از آن ها استفاده می کنید؟

یک محصول خوب نیاز به زمان و انرژی زیادی برای متقاعد کردن افراد برای خریدن محصول ندارد.وقتی خود شما نیاز به خرید و استفاده از محصولات شرکت را نداشته باشید قطعا فروش آن ها نیز برای شما دشوار خواهد بود.

آیا شرکت قابل اعتماد است؟

شما نباید تنها به این دلیل که یک شرکت اعلام می کند که شرکتی قانونی و دارای مجوز است اکتفا کنید بلکه باید حتما راجب پلن درآمدزایی و نحوه پرداخت پورسانت نیز باید اطلاعات کسب کنید. شما می توانید برای اطمینان از اصل بودن مجوز بازاریابی شبکه ایبه سایتهای www.networkmarketing.mimt.gov.ir و www.iranhoshdar.ir مراجعه نمایید.

آیا طرح درآمدزایی شرکت یک طرح هرمی است؟

دسیسه های هرمی اغلب قصد دارند خود را همانند شرکت های سالم بازاریابی شبکه ای نشان دهند.مهم ترین مشخصه این است که درآمد زایی در این شرکت ها عمدتا براساس زیرمجموعه است و اینکه برای عضویت در این مجموعه ها شما باید مبلغی پرداخت کنید.در ابتدا سود شما باید از فروش خدمات و محصولات به استفاده کنندگان واقعی بدست بیاید و فرقی ندارد شما خودتان این محصولات را میفروشید یا زیرمجموعه های شما.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای

فروش در بازاریابی شبکه ای یکی از ارکان و الزامات اصلی موفقیت در این حوزه به شمار می رود.اینکه شما تازه وارد این کار شده باشید یا مدت هاست در این حرفه مشغول باشید، مهم این است که شما محصولات و خدمات خود را بفروشید.

در نتورک مارکتینگ افراد محصولات و خدمات خودشان را از طریق بازاریابی کلامی به سایر افراد پیشنهاد می کنند و تجربیات خود را از استفاده آن محصول به دیگران اطلاع می دهند.

در بازاریابی شبکه ای محصولاتی هم چون جواهرات و خودرو بفروش نمی رسد بلکه محصولاتی فروخته می شوند که جنبه مصرفی دارند و مردم بصورت روزانه از این محصولات استفاده می کنند.

در ادامه به بررسی برخی راهکارهای این موضوع می پردازیم:

گام اول

شما در ابتدا باید با ترس های درونی خودتان کنار بیایید و باور داشته باشید که این یک امر معمولی است.باید ترس های درونی و باورهای محدودکننده تان را کنار بگذارید تا قوی شوید.

بهتر است این را بدانید که در نتورک مارکتینگ به جای فروش به اشتراک بگذارید. شما باید داستان شخصی خودتان و تجربه شخصی تان از استفاده از محصول را در اختیار افراد بگذارید. تا زمانی که شما با ترس های درونیتان کنار نیایید این اشتراک گذاری اتفاق نمی افتد.

گام دوم

بعد از اینکه ترس ها و باورهای خودتان را اصلاح کردید باید به این موضوع توجه کنید که در بازاریابی شبکه ای مهم ترین موضوع محصول است.بعد از آن پلنی که به کمک آن و با فروش محصولات می توانیم پورسانت دریافت کنیم.سپس نوع آموزشی که در اختیار ما قرار می گیرد و بعد از آن سایر بسترها....

گام سوم

مطلب بعدی برای اینکه شما به آن توجه کنید این است که محصول شما محصول تخصصی است یا محصول عمومی؟محصول تخصصی محصولی است که شما را متخصص در انجام کاری می کند. محصول تخصصی بر پایه فروش است درصورتی که در محصول عمومی شما باید بر پایه خرید کار کنید.در شرکت هایی که محصولشان بر پایه خرید است، شما تشویق خواهید شد که مصرف کننده خوبی باشید، ولی شرکت هایی که بر پایه فروش هستندبه شما کمک می کنند که شما فروشنده خوبی باشید.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که ثروت در فروش است.این یکی از مهم ترین ذهنیت هایی است که باید در خودتان ایجاد کنید. اگر تمام افراد موفق دنیا را بررسی کنید متوجه می شوید که همه آن ها فروشندگان خوبی بودند پس برای اینکه به ثروت برسید باید تمرکز خود را بر روی فروش قرار دهید.این را بدانید که نوع ارتباط برقرار کردن شما با افراد نیز نوعی فروش است. فروش در بازاریابی شبکه ای یکی از ارکان و الزامات اصلی موفقیت در این حوزه به شمار می رود.اینکه شما تازه وارد این کار شده باشید یا مدت هاست در این حرفه مشغول باشید، مهم این است که شما محصولات و خدمات خود را بفروشید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.