برترین شرکت بازاریابی شبکه ای یکی از سوالات متداول بازاریابان این است که بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران کدام شرکت است؟ برای پاسخ به این سوال باید قسمت های مختلف یک شرکت و موارد متعددی را بررسی کنیم و سپس این خود شما هستید که بهترین شرکت بازاریابی را انتخاب می کنید.
در این قسمت موارد مخالف را بررسی می کنیم.
یک شرکت خوب نتورک، باید با ارائه محصولات باکیفیت و خوب، بازاریابان خود را حمایت کند. چرا که فروش محصولات در این بازار رقابتی و این دوره اقتصادی کار چندان راحتی نیست و اگر شرکتی محصولاتی بی کیفیت با قیمت بالا ارائه کند، قطعا سبب افت فروش شده و به مرور زمان ورشکسته می شود.
شرکت های هوشمند زمان زیادی را صرف ایجاد راه هایی برای سودآوری زود هنگام فروش خود می کنند. این راه ها می تواند ایجاد یکپلن درآمدزایی مناسب، آموزش صحیح به بازاریابان و مسائلی از این قبیل باشد.
زمانی که بازاریابان پس از تلاش های خود به سود دست یابند کمتر تمایل به ترک شرکت خواهد داشت.
در این حرفه برای موفقیت به بیش از یک ایده نیاز است. به عملی شدن ایده ها و عملی شدن هم ب دانش عمیق نیاز دارد. دانش عمیق به درک گسترده ای از نکات دقیق و جزیی اشاره دارد که در این صنعت تنها از طریق سال ها تجربه بدست می آید.
لیدرهای باتجربه و آگاه می دانند که چگونه از سردرگمی نجات پیدا کنند و به سمت صرفه جویی در منابع و هم چنین سودآوری روی آورید.آن ها راه و روش موفق شدن را به شما نشان می دهند و شما را تشویق می کنند به آن ها دست یابید.
صحبت کردن راجب فرهنگ صحیح سازمانی و سازمان فروش و گروه آسان است. اما ساختن سازمان فروش بر طبق فرهنگ صحیح، به هیچ وجه ساده نیست.
ساختن فرهنگ صحیح نیازمند انجام اموری بیش از صحبت و ادعای فرهنگ است. نیازمند به وجود آوردن و گسترش فرهنگ همکاری و پیشرفت جمعی و همچنین وضع قوانین و محدودیت هایی برای کنترل گروه ها و بازاریابان است.
نیازمند ایجاد روحیه فروش و تعاون است. نیازمند این است که از خود مدیر شرکت گرفته تا بازاریابان به این امر واقف باشند که باید طبق قوانین حرکت کرد تا بتوان به رشد و پیشرفت رسید. شرکتی که این فرهنگ را توسعه و آموزش می دهد، شرکت مناسبی برای فعالیت بازاریابان بازاریابی شبکه ای است.
این مورد بسیار قابل تامل است. زمانی که افراد در جلسات حضور دارند، تاثیر بیشتری در کار و پیشرفت آن ها دیده می شود و کار تیمی در دفاتر فیزیکی قانونی و شعب شرکت موثرتر خواهد بود.
شرکت های خوب، راه هایی برای هوشمند سازی فناوری پیدا می کنند.
آن ها راه هایی برای ایجاد ارتباط آسان تر با مصرف کننده نهایی از طریق تلفن همراه، شبکه ها اجتماعی و... برای جلوگیری از اتلاف وقت بازاریابان و مصرف کنندگان نهایی با استفاده از تکنولوژی فراهم نموده اند. همچنین با استفاده از فناوری راه هایی برای آموزش و ارتباط بیشتر با بازاریابان ارائه کرده اند. تیم شرکت نیز نیاز به استفاده از تکنولوژی برای افزایش گردش کار دارد.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
به گزارش ایران هشدار، حتما این روزها در کانالهای تلگرامی یا سایتهای اینترنتی به نوعی از سرمایهگذاری برخوردهاید که در ازای پرداخت سرمایه برای یک فعالیت مولد، سودهای قطعی ماهانه نصیبتان میکنند. معمولا این روش سرمایهگذاری سود ماهانهای بیش از سودهای بانکی یا سود بازار سهام برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر افراد بیشتری را به این سرمایهگذاری معرفی کنید، سود بیشتری هم به جیب میزنید، اما این تمام ماجرا نیست. با چشم بر هم زدنی پرداخت این سود از سوی شرکت سرمایهگذاری متوقف خواهد شد، زیرا این شرکت عملا فعالیت اقتصادی نداشته است؛ آن زمان است که متوجه میشوید در یک حقه پانزی گرفتار شدهاید.
یک جستوجوی ساده در اینترنت چارلز پانزی را بهعنوان پایهگذار این روش کلاهبرداری معرفی میکند. اگرچه گفته میشود پیش از آن چارلز دیکنز نیز در برخی رمانهای خود به چنین روشی اشاره کرده است، اما این پانزیست که با عملیاتی کردن آن، نام خود را برای این روش کلاهبرداری ثبت کرده است! او با خرید کوپنهای تخفیفی اداره پست و تعهد دادن آنها در آمریکا و کشورهای دیگر به سرمایهگذاران وعده پرداخت ۵۰ درصد سود را در ۴۵ روز یا ۱۰۰ درصد سود در ۹۰ روز میداد. در حالی که او با استفاده از سرمایه سرمایهگذاران جدید، سود اولینها را پرداخت مینمود توانست در حدود یک سال ۲۰ میلیون دلار کسب کند. اما به دلیل آنکه حقه پانزی یک راه بینهایت نیست، کسب درآمد و جذب سرمایه نهایتا متوقف و شیوه او شناسایی شد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که حقه پانزی زمانی بروز میکند که یک اقتصاد به شدت دچار تورم شده و با رونق فاصلهای ملموس داشته باشد. در این شرایط پدیدهای به نام «پول داغ» شکل میگیرد که بر اساس آن، هیچکس تمایل ندارد پول نقد را نزد خود نگهداری کند زیرا ارزش پول به سرعت در حال کاهش است. در این میان رشد پدیدههایی مانند دلالی و سفتهبازی بر التهابات اقتصادی افزوده و صاحبان سرمایه را به سوی معاملات سوداگرانه سوق میدهد. در حقیقت رونق سوداگری در اقتصاد یکی از الزامات بازی پانزی است که در حال حاضر اقتصاد ایران به شدت به آن دچار است.
در شرایطی که بازار خودرو، مسکن، طلا و غیره روزهای بیثبات و پرالتهابی را تجربه میکنند، برخی افراد به دنبال سودهای کلان و کمخطر در این آشفتهبازار به دام دلالان میافتند. این در حالی است که در تبلیغات این کلاهبرداران قابلیت نقدشوندگی سرمایه بسیار بالا عنوان شده و فرد گمان میکند هر زمان که بخواهد میتواند به اصل سرمایه خود دست یابد. در نتیجه پس از چند مرتبه دریافت سود و جلب اعتماد، خود سرمایه گذار اقدام به تبلیغات برای کلاهبرداران میکند و از میان دوستان و آشنایان، سرمایهگذاران جدیدی را به این بازی معرفی میکند؛ بیآنکه بداند در چه دامی گرفتار شده است. در حقیقت این خود سرمایهگذاران هستند که این سیستم مالی کلاهبردارانه را تقویت میکنند. این بازی تا زمانی ادامه مییابد که کلاهبردار بتواند افراد جدیدی را جذب کند؛ به محض توقف سرمایهگذاری به دلیل آنکه فعالیت اقتصادی وجود نداشته و این تنها یک فریب بوده است، کلاهبردار با باقیمانده سرمایه متواری خواهد شد.
گفته میشود یکی از مهمترین دلایلی که در تقویت این نوع کلاهبرداری نقش دارد سود بالای پرداختی به سرمایهگذاران است. این روش نه تنها سبب میشود سرمایهگذاران تمایلی به برداشت از سیستم نداشته باشند بلکه موجب آن میشود که سرمایههای جدیدی را به این بازی بیاورند و در حقیقت بادکنک پانزی را بیشتر باد کنند. در چنین شرایطی تبلیغات این سرمایهپذیر درست جلوه میکند و سبب میشود کلاهبردار بتواند نقشههای تکمیلی خود را اجرایی کند. مانند اینکه شرکت جدیدی را برای سرمایهگذاری مجدد معرفی کرده و در عین حال اجازه برداشت از شرکت اول را ندهد.
در این حالت به دلیل آنکه سرمایهگذار به طور منظم سود کلان خود را دریافت کرده است، به نقشه دوم نیز اعتماد میکند و وارد بازی مجدد کلاهبردار میشود. سپس دوستان خود را وارد میکند و این روند همچنان تا اتمام سرمایهگذاری ادامه خواهد داشت. این نوع کلاهبرداری بیش از آنکه به هوشمندی کلاهبردار مربوط شود، از شرایط آشفته اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی ناشی میشود. در شرایطی که فرد پس از سالها کار و تلاش شاهد بیارزششدن تمام دارایی خود است و از سوی دیگر هیچگونه فعالیت مولد و سودده اقتصادی در کشور در جریان نیست، چنین آگهیهایی میتواند بسیار وسوسهانگیز باشد. اکنون نیز کشور ما به چنین شرایطی دچار است و ضرورت آن احساس میشود تا با افزایش نظارت و اطلاعرسانی، راه چنین کلاهبرداریهایی بسته شود.
در این میان برخی شرکتهای اقتصادی قانونی نیز به این روش اقدام میکنند. این اتفاق معمولا در شرکتهای ورشکسته رخ میدهد. شرکتهای سرمایهپذیر ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی به دلیل ناتوانی در پرداخت سود سرمایهگذاران، بدون اعلام ورشکستگی اقدام به جذب سرمایهگذار جدید میکند. اگرچه تا به اینجای کار، فعالیت شرکت قانونیست اما در نهایت به دلیل آنکه نخواهد توانست سود مکفی را تامین کند، در همین بازی گرفتار میشود و فعالیتهای کاملا قانونی تبدیل به یک کلاهبرداری بزرگ خواهد شد. به همین دلیل است که همواره، شفافیت مالی و نظارت بر حسن اجرای آن ضروری قلمداد میشود. تنها در صورت نظارت نهادهای ذیربط است که صورتهای مالی شرکت بررسی شده و ورشکستگی یا عدم آن برای سرمایهگذاران افشا میشود. در غیر این صورت ممکن است روندی که در مورد موسسات مالی غیرمجاز رخ داد در این مقوله نیز طی شده و به سرمایههای مردم و بخشهای کلان اقتصادی ضربه وارد آورد. در سال ۲۰۰۸ یکی از بزرگترین اختلاسهای تاریخ به سوژه اول رسانههای آمریکا تبدیل شد. شرکت سرمایهگذاری برنارد مدوف در والاستریت که از سال ۱۹۶۰ شروع به کار کرده بود به خاطر رسوایی مالی مدیر آن به کار خود پایان داد. یکی از اصلیترین اتهامات مدوف استفاده از سیستم پانزی برای پرداخت سود به سرمایه گذاران بود.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
به منظور آشنایی با ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه ای و جلوگیری از ضایع شدن حقوق بازاریابان در این مقاله به بررسی برخی موارد می پردازیم.
1- اطلاعات هویتی و تمامی اطلاعات مورد نیاز در هنگام ثبت نام را بطور صحیح و کامل وارد نمایید و پس از دریافت کد بازاریابی خود فعالیت خود را آغاز کنید. ثبت اطلاعات اشتباه بر عهده شخص می باشد.
2- اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور را در نزد خود نگه دارید و از دادن اطلاعات خود به دیگران خودداری نمایید. هرگونه درخواستی در جهت خروج از شرکت، ثبت سفارش، محل تحویل کالا و... بر عهده بازاریاب می باشد.
3- اقدام به خرید مازاد بر نیاز خود و خرید غیرواقعی نکنید.
4- بعد از بررسی قیمت و کیفیت کالای مصرفی و شرایط طرح درآمدی شرکت، سفارش خود را ثبت کنید.
5- تمامی تراکنش های مالی بین بازاریاب و شرکت باید از طریق سیستم بانکی انجام گیرد و انتقال وجه بصورت نقدی خلاف قانون می باشد. هم چنین از دسترس قراردادن اطلاعات حساب و بانکی خود به سایر بازاریابان خودداری کنید. پورسانت شما نیز توسط شرکت به حساب شخصی شما واریز می شود.
6- امکان بازخرید کالا درصورت عدم امکان فروش برای شما وجود دارد. اما باید کالای شما شرایط بازخرید را داشته باشد و تمام مبالغ قانونی و کل پورسانت محاسبه شده در مجموعه بابت حجم خرید شما از مبلغ فاکتور کسر خواهد شد.
7- در زمان تحویل کالا از صحت و سلامت کالا خود مطمن شوید و از دریافت کالا معیوب و با مغایر با سفارش خودداری کنید.
8- امکان فعالیت هم زمان در چند شرکت برای بازاریاب وجود ندارد. قبل از ثبت درخواست خروج، از شرکت اولیه و گذشت 15 روز، امکان ثبت نام و دریافت کد واحد برای بازاریابان در شرکت جدید وجود ندارد.
9- برگزاری جلسات آموزشی نتورک مارکتینگ تنها در دفاتر و شعب رسمی شرکت مجاز می باشد. به منظور آگاهی از برگزاری همایش ها و سمینارهای شرکت از طریق دفتر مرکزی شرکت اطلاع کسب کنید. لیست شرکت های دارای مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای در سایتنتورک مارکتینگ اطلاع رسانی شده است و وضعیت فعالیت شرکت به صورت برخط در سایت شرکت قابل دسترسی است، هم چنین از طریق سامانه پیامکی 30006082 امکان استعلام در خصوص شرکت های بازاریابی شبکه ای برای شما وجود دارد.
منبع: ایران هشدار
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
در کشور ما هم چنان بسیاری از افراد تصور می کنند که بازاریابی شبکه ای همان شرکت های هرمی هستند که با کلاهبرداری قصد دزدیدن پول افراد را دارند. در حالی باید گفت در شرکت های هرمی در واقع محصولی به افراد ارائه نمی شود و یا در صورت ارائه محصول، محصولات از کیفیت پایینی برخوردار هستند. در این شرکت ها اعضا متعهد می شوند افرادی را به شرکت معرفی کنند و به ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون دریافت می کنند. اما در نتورک مارکتینگ، اصل بر فروش محصول است و سپس می توان در ازای معرفی افراد و فروش آن ها سود دریافت کرد.
با افزایش شرکت های هرمی مراجع قانونی بر آن شدند تا قوانینی را برای ام ال مارکتینگ وضع کنند. شرکت ها باید با دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. شما عزیزان می توانید با بررسی رنگ نماد موجود در سایت، به قانونی یا غیرقانونی بودن این شرکت ها آگاه شوید.
اگر رنگ این نماد سبز بود یعنی مجاز به فعالیت هستند.
اگر زرد بود یعنی مجاز به فعالیت یک ماهه برای رفع ایرادات هستند.
اگر رنگ نماد قرمز بود یعنی موقتا بمدت شش ماه تعلیق شده است.
رنگ سیاه هم نشان دهنده اتمام مجوز فعالیت آن شرکت می باشد.
در بازاریابی شبکه ای روش کسب درآمد به 2 صورت است، اول اینکه شما به ازای فروش مستقیم کالا به مصرف کننده، می توانید درآمد کسب کنید و روش دوم کسب درآمد به ازای فروش از طریق زیرمجموعه تان. حال هر مقدار فروش شما و زیرمجموعه تان بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.
شما برای فروش محصولات می توانید به صورت حضوری یا از طریق تبلیغات کلامی محصولات شرکت را بفروشید و تا محصولی فروخته نشود پولی بین شرکت و فرد حاضر در این شرکت جابجا نمی شود و پورسانتی نیز تعلق نمی گیرد.
بازاریابی شبکه ای یک روش کسب و کار است که نیاز به تلاش زیادی دارد. شما یک شبه نمی توانید به پول زیادی برسید بلکه با تلاش و استمرار در کار می توانید موفق شوید.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
در کشور ما هم چنان بسیاری از افراد تصور می کنند که بازاریابی شبکه ای همان شرکت های هرمی هستند که با کلاهبرداری قصد دزدیدن پول افراد را دارند. در حالی باید گفت در شرکت های هرمی در واقع محصولی به افراد ارائه نمی شود و یا در صورت ارائه محصول، محصولات از کیفیت پایینی برخوردار هستند. در این شرکت ها اعضا متعهد می شوند افرادی را به شرکت معرفی کنند و به ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون دریافت می کنند. اما در نتورک مارکتینگ، اصل بر فروش محصول است و سپس می توان در ازای معرفی افراد و فروش آن ها سود دریافت کرد.
با افزایش شرکت های هرمی مراجع قانونی بر آن شدند تا قوانینی را برای ام ال مارکتینگ وضع کنند. شرکت ها باید با دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. شما عزیزان می توانید با بررسی رنگ نماد موجود در سایت، به قانونی یا غیرقانونی بودن این شرکت ها آگاه شوید.
اگر رنگ این نماد سبز بود یعنی مجاز به فعالیت هستند.
اگر زرد بود یعنی مجاز به فعالیت یک ماهه برای رفع ایرادات هستند.
اگر رنگ نماد قرمز بود یعنی موقتا بمدت شش ماه تعلیق شده است.
رنگ سیاه هم نشان دهنده اتمام مجوز فعالیت آن شرکت می باشد.
در بازاریابی شبکه ای روش کسب درآمد به 2 صورت است، اول اینکه شما به ازای فروش مستقیم کالا به مصرف کننده، می توانید درآمد کسب کنید و روش دوم کسب درآمد به ازای فروش از طریق زیرمجموعه تان. حال هر مقدار فروش شما و زیرمجموعه تان بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.
شما برای فروش محصولات می توانید به صورت حضوری یا از طریق تبلیغات کلامی محصولات شرکت را بفروشید و تا محصولی فروخته نشود پولی بین شرکت و فرد حاضر در این شرکت جابجا نمی شود و پورسانتی نیز تعلق نمی گیرد.
بازاریابی شبکه ای یک روش کسب و کار است که نیاز به تلاش زیادی دارد. شما یک شبه نمی توانید به پول زیادی برسید بلکه با تلاش و استمرار در کار می توانید موفق شوید.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.