بازاریابی شبکه ای مانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر مملو از سو تفاهم هاست که سبب می شود برخی از این فعالیت واهمه داشته باشند و یا با دید منفی به آن نگاه کنند. این فعالیت هم مانند همه کسب و کارهای دیگر می تواند باعث موفقیت افراد شود فقط درصورتی که در آن تمام تلاش خود را انجام دهید و آن را با یاری دیگران بسازید.
در این مقاله مهارت هایی برای موفق شدن شما در نتورک مارکتینگ را بیان می کنیم.
اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه ای کامل کنید.
شما باید راجب صنعت بازاریابی شبکه ای همه چیز را بدانید و به دقت راجب شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند تحقیق کنید. شما باید با شرکتی فعالیت کنید که با آن سازگاری داشته باشید. شما باید اطلاعات زیادی راجب نتورک مارکتینگ داشته باشید تا بیشتر به موفقیت نزدیک شوید.
صادق و با اخلاق باشید.
یکی از دلایلی که ام ال مارکتینگ مورد انتقال افراد قرار گرفته است این است که گاهی اوقات افراد برای جذب افراد جدید تعریف ها و صحبت های اغراق آمیز می دهند. این موضوع سبب شده است عده ای فکر کنند شرکت های بازاریابی شبکه ای نیز از این رفتار چشم پوشی می کنند، درحالیکه اینطور نیست. شرکت بازاریابی شبکه ای شما را به صادق بودن تشویق می کنند. اشتیاق شما به تنهایی برای تبلیغ آن کافی است فقط مطمئن باشید که در مورد آن ها ادعاهایی نخواهید داشت و یا اغراق نمی کنید. در یک کسب و کار مشتریان قصد جذب کردن آن ها را دارید احساس فریب خوردن پیدا نمی کنند و درنتیجه با شما باقی خواهند ماند.
بازارهدف خود را بشناسید.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بازاریابان شبکه ای مرتکب می شوند این است که همه را مشتریان بالقوه خود می بینند. مثل هر کسب و کار دیگری برای موفقیت و کارایی بیشتر شما باید بازار هدف خود را شناسایی کنید و تلاش های بازاریابی خود را بر آن ها متمرکز کنید.
سعی کنید هر روز محصولاتتان را به دیگران عرضه کنید.
در شرکت های قانونی بیشتر درآمد شما حاصل از فروش محصولات یا خدمات است. به علاوه مشتریانی که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند، ممکن است وارد شبکه شما شوند. یکی از کلیدهای یافتن مشتری و افراد جدید صحبت کردن افراد راجب محصولات و خدمات شماست.
حمایت کنید.
یکی از مزایای بازاریابی شبکه ای این است که شما پاداشی بابت فروش مجموعه تان دریافت می کنید. برخی این موضوع را سواستفاده می پندارند درحالی که شما به ازای کمک به موفقیت آن ها پاداش می گیرید. اما این را بدانید که شما برای موفقیت آن ها باید یک رهبر و مربی خوب باشید و از آن ها حمایت کنید. در زمنیه آموزش، راهنمایی، پاسخ به سوالات و مسائل دیگر کمکشان کنید.
گوش کنید و راه حل بفروشید!
بسیاری از افراد نوشته ای از پیش آماده شده را به مشتریان خود ارائه می دهند و طبق آن، محصولات خود را می فروشند. اما باید بدانید شما باید یک راه حل برای مشکلات مشتریان داشته باشید. به نیازهای آن ها گوش کنید و سپس راه حل مشکل را به آن ها ارائه دهید. افراد راه حل را می خرند.
از سایر توزیع کنندگان متمایز باشید.
ممکن است شرکت ها و افراد دیگری هم محصولات شما را بفروشند ولی شما باید حداقل یک ویژگی پیدا کنید تا مردم به خاطر آن ویژگی شما را انتخاب کنند.
سیستمی برای پیگیری داشته باشید.
اگر بدون ایجاد مزاحمت بتوانید فروش خود را پیگیری کنید، می توانید در آینده فروش بیشتری داشته باشید و یا افراد جدید بیشتری را جذب کنید. فروش به زمانبندی مناسب نیاز دارد و هر “نه” لزوما به معنی “هیچوقت” نیست. اگر فردی به شما نه گفت اما از حرف هایش متوجه شدید که ممکن است بعدا بتوانید محصولی به او بفروشید، او را در لیست خود قرار دهید و چند وقت بعد مجددا با او تماس بگیرید.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
طراحی پلن بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ یکی از ارکان مهم موفقیت در بازاریابی شبکه ای برای شرکت هایی که می خواهند در این تجارت بمانند و حتی اگر جدید آماده اند خیلی خوب مورد استقبال قرار بگیرند و رشد کنند پلن درآمد زایی است .
قدرتمند ترین دلیلی که هر کسی را به انجام فعالیت بازاریابی شبکه ای ترغیب می کند پلن درآمد زایی یک شرکت در کنار محصول است.
یکی از جنجالی ترین طرح های پورسانت دهی در بازاریابی شبکه ای طرح باینری است. اکثرا شرکت های هرمی و غیر سالم از این پلن برای نفوذ سریعتر بین مخاطبان استفاده می کنند. طرفداران این طرح با بیان اینکه با دو دست می شود رشد کرد و توضیح آن راحت و آسان است و همچنین مشارکت و همکاری گروهی در این طرح به علت اینکه پرداخت براساس حجم فروش گروهی می باشد بیشتر شده است. بیشترین کاربرد این پلن، برای شرکت هایی با محصولات غیر مصرفی مانند اشیای لوکس، صنایع دستی ، چرم ، ساعت و . . . می باشد که قابلیت تجدید در خرید را در دوره زمانی کوتاه مدت ندارند است. از معایب این طرح میتوان به شرط تعادل و سقف درآمدی اشاره کرد که می تواند میزان رشد درآمدی را به شدت محدودیت بخشد
در حال حاضر پلن های داخل ایران از این پلن های اصلی در کنار استخر پاداش ، حجمی و در نهایت جوایز نقدی استفاده می کنند. این در حالیست که الگوریتم های طراحی پلن بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ مدرنی ایجاد شده است که می تواند قدرت پلن درامد زایی یک شرکت را با توجه به میزان درصد خروجی اعلامی شرکت چندین برابر کند برخی از کارشناسان یکی از ویژگی های این طرح را همکاری گروهی شکل گرفته در آن معرفی کرده اند که براساس آن افراد برای گسترش لایه های زیرینشان به سطوح زیر مجموعه خود در عضوگیری کمک می نمایند و ویژگی دیگر را رشد سریع طرح و درآمدزایی بالای آن معرفی کرده اند اما این ویژگی های مطرح شده در واقع نقطه ضعف طرح محسوب می گردد؛ زیرا تلاش برای توسعه سریع طرح و دست یابی به درآمد بالا، بازاریابان را از رسالت اصلی حرفه که خرده فروشی محصولات است دور می نماید، مهمترین رکن درآمد زایی یک شرکت عضوگیری نیست بلکه فروش محصول است. حتی در برخی موارد دیده شده است که بابت معرفی افراد به طرح، پورسانت پرداخت می شود. همین امر فعالیت طرح را مشابه طرح های هرمی جلوه داده است. مهمترین نقطه ضعف طرح باینری، اصل تعادل است. همان طور که اشاره کردیم در طرح باینری دریافت کمیسیون منوط به ایجاد تعادل در حجم فروش های انجام شده در دو بازوی فرد است. اگر یکی از بازوها کند حرکت کند یا اصلاً حرکت نکند ولی آن بازوی دیگر رشد سریعی داشته باشد و در اصطلاح به بازوی فراری تبدیل شود، کمیسیون پرداخت نخواهد شد. جف یکی از کارشناسان نتورک مارکتینگ می گوید:(اصل تعادل، چه بخواهیم قبول کنیم و چه نه، نتیجه اش این می شود که در برخی جاها در ازای کار سخت مزدی دریافت نمی کنید.)
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید
اگر بخواهیم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را به زبانی بسیار ساده تعریف کنیم، می گوییم :بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)، روشی است برای تبلیغ و فروش محصولات، که در آن، تبلیغ و فروش کالا از طریق شبکه ای متصل به هم از مشتریان راضی آن محصولات صورت می پذیرد.
امروزه در دنیا روشهای مختلفی برای تبلیغات و در نتیجه عرضه کالاها در سطح بازار وجود دارد، تبلیغات از طریق صدا و سیما، بیلبورد، اس ام اس، ایمیل، پیراهن تیم های ورزشی و غیره. یکی از این روش ها که در حدود ۷۰ سال از پیدایش آن می گذرد، تبلیغ و فروش از طریق بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) می باشد.
طبق تحقیقات متخصصین، آمار نشان می دهد که تقریباً ۲۵ % خریدهایی که افراد در طول زندگیشان انجام می دهند، تحت تاثیر تبلیغات متداول شرکت ها بوده ( تلویزیون ، بیلبورد و غیره ... )، و ۷۵ % از خریدها تحت تاثیر صحبت های اطرافیان و یا مشورت گرفتن از دوستان و آشنایان افراد می باشد! ( ترجیهاً از افرادی که خود مشتری محصولی بوده اند ). در واقع تاثیر تبلیغات کلامی یک مشتری یا مصرف کننده راضی، ۳ برابر بیشتر از میلیاردها تومان تبلیغات دیگر، برای شرکت ها فروش ایجاد می کند. (توجه داشته باشید که از طرفی تمامی هزینه هایی که به شکل های سنتی برای تبلیغات صورت می گیرد، این ایراد را نیز برای شرکت ها دارند، که باید در ابتدا مبالغ زیادی پرداخت شود و امیدوار باشند تا در آینده نتیجه آن را ببینند و این مورد یک ریسک محسوب می شود).
از این رو در طول حدود ۷۰ سال گذشته که روش بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در دنیا ایجاد شده، سالانه هزاران کمپانی در سطح جهان یا شیوه فروش به سبک بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را به شیوه های قدیمی خود می افزایند و یا به طور کل فقط از این طریق محصولات خود را به بازار ارائه می کنند.
در واقع این شرکت ها به جای پرداخت هزینه های سنگین و نه چندان موثر تبلیغات سنتی، این هزینه ها را به شکل پاداش و پورسانت به مشتریانشان ارائه می نمایند که ایشان را تشویق کنند تا قسمتی از زمانشان را به معرفی و فروش محصولات آنها به اطرافیانشان اختصاص دهند.
در نتیجه بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) برای فروش محصولات کمپانی ها، روشی بسیار قدرتمند می باشد و از اینرو شرکت های بسیار بزرگی در جهان به این سبک فروش روی آورده اند همچنین آمارها نشان می دهد ۷۴ % از مردم آمریکا محصولات و خدمات مورد نیازشان را از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) دریافت می کنند.
شرکت های سالم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) و ناسالم (هرمی) :
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.