atamlm

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ .

atamlm

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ .

بازدید بازاریابان از کارخانه

شرکت بازاریابی شبکه ای عطاکو تعدادی از بازاریابان خود را دعوت به بازدید از کارخانه نموده است.

برای مشاهده فیلم بازدیدها، از آدرس زیر اقدام نمایید:

https://www.aparat.com/v/QKuVk

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

چگونه در کاره بازاریابی شبکه ای حرفه ای شویم؟

بازاریابی شبکه ای حرفه ای است که با دارا بودن برخی از مهارت ها و یادگیری آن ها دشوار هم نیست و در مدت زمان کم با تجربه ای می توانید به موفقیت برسید.

مری کریستنسن یکی از کارشناسان باتجربه در زمینه بازاریابی توصیه هایی دارد. وی معتقد است که 3 مهارت پایه ای و 3 مهارت پیشرفته وجود دارد که اگر بازاریاب آن ها را بداند به موفقیت میرسد. در ایتدا به مهارت های پایه ای می پردازیم.

1- زمان بندی : یکی از مهارت هایی که بسیار مهم است، موضوع زمان بندی شماست. شما باید توانایی برنامه ریزی زمانی را داشته باشید و با توجه به آن فعالیت کنید. دفتر برنامه ریزی شما نشان دهنده وضعیت کاری شماست .

2- فروش : دومین مهارتی که شما در زمینه نتورک مارکتینگ باید فرا بگیرید، فروش است. فروش ماهیانه شما و گروهتان سبب ایجاد درآمد بیشتر می شود. پس باید  در جهت افزایش آن قدم بردارید و تلاش کنید.

3- داوطلب گیری : بخشی از درآمد شما از طریق خرده فروشی افرادی که جذب می کنید بستگی دارد.پس باید تلاش کنید که افراد مناسب را جذب و بر روی مهارت فروش آن ها تلاش کنید.

 

بعد از مهارت های پایه، به مهارت های پیشرفته تر می پردازیم که کامل کننده مهارت های پایه ای هستند.

1- ساختن روابط : همیشه سعی کنید همکاران و مشتریان قبلی خود را حفظ کنید.فروش های یک مرتبه و ملاقات های اتفاقی کسب و کار محکمی برای شما نمی سازند و سبب می شود قبل از اینکه به جایی برسید از پا در بیایید.تلاش کنید برای خودتان مشتریان ثابتی پیدا کنید و روابط بلند مدتی را با سایرین ایجاد نمایید.

2-موفقیت شما نهایتا به موفقیت افراد مجموعه شما بستگی دارد. شما مسئول موفقیت آن ها نیستید ولی مسئول کیفیت حمایتی هستید که به آن ها می دهید.

3-مدیریت : در کارهایتان مدیریت داشته باشید.موفقیت شما فقط با نظم و مدیریت درست شما انجام می گیرد.همه کارهایتان را با برنامه و درست انجام دهید. این مهارت ها به شما در رسیدن به اهدافتان، کمک می کنند. شما باید روش استفاده از این ابزار را بیاموزید.باید زمان بندی بلد باشید چرا که بدون زمان بندی نمی توانید کار فروش را انجام دهید.زمانی که فروش نداشته باشید درآمد مناسبی هم نخواهید داشت و وقتی نتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید، نمی توانید مربی باشید و بدون توان مدیریت نمی توانید ، کسب و کارتان را اداره کنید.

و این را بدانید که در آغاز کار هیچ کدام بی نقص نیستیم فقط لازم است با خودمان و دیگران صادق باشیم و تلاش کنیم. با تلاش و مهارت آموزی به جایگاهی که انتظار آن را داریم، خواهیم رسید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 

بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای

یکی از سؤالاتی که افراد علاقه مند به شروع فعالیت بازاریابی به دنبال جواب آن هستند این است که کدام شرکت، بهترین شرکت برای فعالیت است. آن ها به جز اطلاعات در مورد محصولات شرکت به اطلاعات دیگری از شرکت دسترسی ندارند.

برای مثال بسیاری از آنان تمایل دارند تا از میزان تخلفات سر زده از شرکت، میزان رضایت مشتریان و همچنین میزان فروش شرکت اطلاعات کسب کنند، اما این امکان برای آنان وجود ندارد. در اکثر کشورهای مطرح در زمینه بازاریابی شبکه ای بحثی با نام رتبه بندی شرکت ها وجود دارد که در این رتبه بندی هر سال برترین شرکت های بازاریابی شبکه ای براساس تحلیل های آماری دقیق انتخاب و اعلام می شوند؛ همچنین اطلاعات بسیار دقیق در مورد میزان فروش شرکت ها، تعداد بازاریابان، امتیاز شرکت ها از نظر رضایت مشتریان در اختیار علاقه مندان به مشارکت در این حرفه قرار می گیرد.

در کشور ما با توجه به نوپا بودن این صنعت و مشکلات زیر ساختی و فرهنگی که در زمینه این حرفه وجود دارد، هنوز رتبه بندی رسمی برای شرکت ها توسط مراجع زیربط صورت نگرفته است. ما در این مقاله قصد داریم این مسئله را مطرح کنیم که اگر روزی بنا بر رتبه بندی شرکت ها باشد چه معیارهایی می بایست برای انتخاب برترین شرکت ها مورد توجه قرار گیرد.

در رتبه بندی هایی که در سرتا سر دنیا بر روی شرکت های بازاریابی شبکه ای صورت گرفته چند موضوع کلی و مهم به عنوان اصول رتبه بندی مورد توجه قرار گرفته است: 1- طرح درآمدی شرکت

2- محصولات شرکت

 3- سابقه شرکت

 4- رضایت مشتریان

 موارد مطرح شده با احتساب موارد دیگر از مواردی هستند که در آیین نامه مصوب ما به آن پرداخته شده و مورد رصد دقیق نهادهای نظارتی نیز قرار گرفته است. در طرح درآمدی مهم ترین مسئله تمرکز برخرده فروشی و پرداخت متناسب پورسانت به سطوح مختلف است.

در برخی از شرکت ها عده کمی که در رأس هرم شرکت قرار دارند پورسانت بالایی را دربافت کرده و عده زیادی که در قاعده هرم قرار دارند پورسانت کمی را دریافت می کنند. یک طرح درامدی عادلانه پورسانت ها به نسبت متناسب بین سطوح توزیع می گردد. دومین معیار مهم محصولات شرکت است.

اکثر شرکت های مطرح خود تولید کننده محصولات شان هستند و محصولات ارائه شده توسط آنان محصولی منحصر به فرد است که توسط سایر شرکت ها توزیع نمی گردد. علاوه بر منحصر به فرد بودن قیمت و کیفیت محصولات نیز در روند ارزشیابی شرکت تأثیر گذار است.

بهترین قیمت برای محصولات قیمتی است که از قیمت کالاهای مشابه در بازار بالاتر نبوده و بتواند مشتریان را راضی نگه دارد. سومین معیار ارائه خدمات مناسب توسط شرکت به بازاریابان و پاسخگویی به موقع به نارضایتی مشتریان و بازاریابان است. رضایت مشتری و بازاریاب از مهم ترین نکاتی است که در تمامی شرکت های مطرح دنیا مورد توجه قرار گرفته و به عنوان اصلی ترین معیار در رتبه بندی شرکت شناخته می شود.

خدماتی که یک شرکت می بایست به بازاریابانش ارائه دهد عبارتند از:

ارسال به موقع محصولات ،پاسخگویی به موقع به درخواست انصراف و بازخرید بازاریابان، پرداخت به موقع پورسانت به بازاریابان، فراهم کردن امکانات آموزشی رایگان برای بازاریابان، تأمین امکانات زیر ساختی به تعداد کافی جهت فعالیت بازارایابان همانند تأسیس شعب در شهرستان های مختلف جهت سهولت کار بازاریابان، برگزاری همایش های آموزشی و تأمین جروات آموزشی یکسان در سر تا سر کشور جهت بالا بردن سطح علمی بازاریابان.

علاوه بر موارد ذکر شده معیار مهم دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده سلامت قانونی و اخلاقی فعالیت شرکت است و آن رعایت مقررات مصوبه توسط شرکت ها است. شرکتی که خود را ملزم به رعایت مقررات می داند به عنوان شرکتی قابل اعتماد برای فعالیت بازاریابان شناخته می شود.

شرکت هایی که موارد ذکر شده را با دقت نظر به مرحله اجرا درآورند شرکت هایی اخلاق مدار و قانون مدار شناخته می شوند که نه تنها آینده روشنی در انتظار آنان است؛ بلکه بازاریابان آن ها نیز به راحتی می توانند به اهدافشان دست پیدا کنند. با مبحث مطرح شده در بالا به نظر می رسد علاوه بر کمبودهای موجود برای اجرای این صنعت در کشور، بحث رتبه بندی شرکت ها نیز به عنوان یکی از این کمبودها به شمار می آید.

از طریق رتبه بندی شرکت ها نه تنها می توان آن ها را تشویق به فعالیت های قانون مدار و اخلاق مدار کرد؛ بلکه می توان فضای رقابتی سالمی را در بین شرکت ها ایجاد نمود که در آن اهداف اساسی این صنعت یعنی ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی با فعالیت سالم شرکت ها محقق گردد.  

در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

نتورک مارکتینگ

در این مقاله تصمیم داریم به روش پیشرفت و عوامل موفقیت در نتورک مارکتینگ بپردازیم و مواردی که باعث کسب درآمد بیشتر در این زمینه می شوند را بررسی نماییم.

نتورک مارکتینگ فرآیندی است که هرچه در آن بهتر باشیم، آینده روشن تری در انتظار ماست.ام ال ام مارکتینگ درباره شناخت افراد ، کمک به دیگران و یادگیری بیشتر و ساختن روابط واقعی و بلند مدت با کاربرانی است که وجود آن ها در موفقیت ما موثر است.

محققان دانشگاه MIT به این نتیجه رسیده اند که هرچه کارمندان، ارتباط اجتماعی بیشتری داشته باشند عملکرد بهتری درکار خود خواهند داشت.

در ادامه به بررسی چند مورد که باعث موفقیت در زمینه بازاریابی شبکه ای می شود، میپردازیم.

1-خشک و جدی بودن را تمام کنید.

براساس تحقیقات مردم با دو فاکتور دیگران را ارزیابی می کنند، یکی خونگرمی و دیگری تخصص فنی افراد.حتی  به خونگرمی بیشتر از تخصص اهمیت می دهند.پس سعی کنید با دیگران دوستانه رفتار کنید.اگر با برقراری رابطه ای خوب به مردم کمک کنید، بصورت معمول آن ها نیز در زمان لزوم به لطف شما پاسخ خواهند داد.

2-شاید برخی روابط در میان ارتباطات فعلی شما باشد.

ارتباط با افرادی که در شبکه شما حضور داشته و پیشتر آن ها را میشناسید، بسیار کاربردی تر است.برای مثال دعوت شدن به یک رخداد توسط افرادی که قبلا آن ها را میشناختید، به شما فرصت آشنایی با افراد جدید را می دهد که گاهی منجر به تغیری بزرگ در کار یا زندگی شما می شود.

3-از لینکدین استفاده کنید.

در پروفایل لینکدین خود با افراد تازه ارتباط برقرار کنید.به همین سادگی با افراد جدید بصورت مجازی ارتباط خواهید داشت.هرچیزی لازم باشد در پروفایل شما موجود است و می توانید دیگران را از شغل و فعالیت خود آگاه کنید.

4-شراکت کنید.

وقتی با اشخاص دیگر همراه هستید، رسیدن به اهداف مشترک آسانتر است.ملحق شدن به گروه های جدید ترسناک نیست،اگر تنها هستید افراد تنها را در گروه یافته و با آن ها صحبت کرده و یک گروه کوچک ایجاد کنید.

5-از قانون 1 دقیقه تبعیت کنید.

نیازی نیست قول انجام کارهای بزرگ را به دیگران بدهید.در ابتدا از قانون یک دقیقه استفاده کنید یعنی کارهایی را قبول کنید که فقط 1 دقیقه وقت شما را می گیرند.به این ترتیب می توانید کارهای خود را مدیریت کرده و به قول خود نیز عمل کنید.

6-دیگران را باهم آشنا کنید.

اگر افرادی را می شناسید که می توانند به هم کمک کنند و مشکل دیگران را حل کنند، آن ها را با هم آشنا کنید.مردم معمولا قدردان این کارها هستند.شاید از این طریق بتوانید مشکلات بزرگی را از هر دو طرف حل کنید.تمام کاری که باید انجام دهید ارسال یک پیامک یا یک تماس تلفنی است.نتیجه کار، شما را فردی دوست داشتنی می کند که واقعا دوست دارد به دیگران کمک کند.

در هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.