نکاتی راجب نحوه برگزاری جلسات پرزنت :
-به هیچ وجه نباید شما به عنوان معرف دیرتر از مهمان خود به محل جلسه برسید.
-زمانی که به همراه فرد مرعو خود در محل جلسه معارفه حاضر شدید، گوشی موبایل خود را به نحوی سایلنت و یا خاموش نمایید که دوست شما هم متوجه شود که جلسه رسمی است و باید این کار را انجام دهد.
-زمانی که پرزنتور شما وارد جلسه شد، از جای خود برخیزید و با احترام ایشان را به مهمان خود معرفی کنید.
-در طول جلسه معارفه (پرزنت) رفتار و ظاهر شما باید کاملا متناسب با یک محیط کاری باشد. فراموش نکنید که نحوه رفتار شما به نگاه دوست شما بر کارتان تاثیر می گذارد.
-زمانی که پرزنتور شما معارفه شرکت را آغاز می کند شما نباید در بین جلسه صحبتی انجام دهید. در واقع باید پرزنتور شما اطلاعات را در جلسه به فرد مدعو انتقال دهد. خود شما هم نباید توضیحی اضافه کنید و یا احیانا خودتان سوالی را از پرزنتور بپرسید.
-محل جلسه شما باید در مکانی مناسب مانند دفتر، کافی شاپ،منزل شما و مانند این ها باشد که در آن مدام صدای تلفن و رویدادهای مختلف که منجر به عدم تمرکز گردد در جریان نباشد.
بطور کلی این نکته را مد نظر داشته باشید که درصد بسیاری از دلایل ورود شدن افراد به تیم شما به پیگیری بعد از جلسه معارفه مربوط می شود. بعد از جلسه پرزنت، شما با دوست خود محل جلسه را ترک می کنید، در این فضا دوستانه مشغول به گپ و گفت با دوست خود می شوید در اینجا شما یک هدف را دنبال می کنید آن هم این است که به دوست خود کمک کنید که تصمیم نهایی خود را برای انجام کار بگیرد و اگر سوال و شبهه ای در ذهن دارد از شما بپرسد. در اینجا جمله ای که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند این است "در مورد کار چی فکر می کنی؟" ، این بدترین جمله ای که شما می توانید از آن ها بپرسید چون این حس به فرد القا می شود که اکنون باید تصمیم پیچیده ای بگیرد و باید آنالیز دقیقی انجام دهد! و حتی اگر از کار خوشش آمده باشد، برای اینکه فرد باهوشی به نظر برسد سعی می کند مواردی را به عنوان موانعی که باید بر روی آن ها فکر و بررسی کند بیان کند! و این در حالی است که بیزینس ما سرشار از نکات مثبت و ابزار قوی برای رشد می باشد و دلیل منطقی برای رد کردن آن وجود ندارد.
-درصورتی که فرد سوالی از شما پرسید که خود شما پاسخ آن را نمی دانستید از بالاسری خود بخواهید که به کنار دوست شما آمده و در رابطه با دغدغه هایشان صحبت نمایند پاسخ گوی دوست شما باشند.
درنهایت بعد از اینکه سوالات شما پایان یافت به راحتی به ایشان بگویید که آیا مایل است که ثبت نام خود را انجام دهد؟ این دعوت به انجام ثبت و قرارداد بی شک اگر با لحنی دوستانه و سوالی باشد، به این معنی برداشت نمی شود که شما قصد دارید ایشان را تحت فشار برای ثبت نام بگذارید. اگر هم فرد مایل بود سایت و یا محصولات را بررسی کند به او این زمان را بدهید و به وی بگویید که حتما این کار را می تواند انجام دهد و شما بطور مثال فردا با او تماس می گیرید تا پیگیر بررسی های او باشید و اگر سوالی داشت پاسخ گوی سوالات او باشید.
نکته مهم: در پیگیری باید دقت کنید که اول به سوالات سیستمی دوست خود پاسخ دهید سپس ایمان و باور خود را به سیستم به او انتقال دهید و از اهدافی که برای او می تواند اهمیت داشته باشد و به واسطه این شغل می تواند به آن ها دست باید، با او صحبت نمایید.
نکته: در پاسخ دهی نباید هرگز عصبانی شوید و باید با خونسردی و بدون گارد گرفتن جواب ایشان را بدهید.
نکته: هرگز اطلاعات دروغین و جو کاذب به افراد ندهید.
نکته: در میان صحبت های حامیان خود اشاره های خاص نکنید و با با دوستانتان درگوشی صحبت نکنید.
نکته: در نهایت این موضوع را به یاد داشته باشید که از هر تعداد از افرادی که آن ها دعوت می کنید بعضی از افراد به شما پاسخ مثبت می دهند و بعضی درخواست شما را رد می کنند ، مطمن باشید با گذر زمان هرچقدر که تجربه، اطلاعات و مهارت شما افزایش یابد درصد موفقیت شما افزایش میابد.
انسان ها گاهی پیروز می شوند و گاهی چیزی یاد می گیرند...
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
در این مقاله 12 گام ساده برای شروع نتورک مارکتینگ، ادامه و رسیدن به موفقیت به شما پیشنهاد می کنیم.
گام اول: شرکت مناسب خود را انتخاب کنید. تحقیق کنید که کدام شرکت مناسب شخصیت شماست.
گام دوم: حامی مناسب خود را انتخاب کنید. این موضوع نقش به سزایی در موفقیت شما دارد، یک حامی قوی، شما را به سمت موفقیت هدایت خواهد کرد.
گام سوم: توجه داشته باشید که این کار نیاز به صرف وقت دارد. بازاریابی شبکه ای یک بیزینس واقعی است . نه یک طرح سریع برای پولدار شدن!
گام چهارم: نقشه راه داشته باشید. کلمه به کلمه نقشه خود را مکتوب کنید تا بتوانید بیزینس خود را بسازید. قطعا شما نسبت به کسی که این کار را انجام ندهد، موفقیت بزرگتری را بدست خواهید آورد.
گام پنجم: کتاب ها و مقالات کسانی که در این راه موفق شده اند را، مطالعه کنید.
گام ششم: چرایی کار مهم ترین چیز است. چرا شما به انجام این کار روی آورده اید؟ برای زندگی بهتر و یا آزادی و امنیت مالی؟ حال تعیین کنید که منظور شما از انجام این بیزینس چیست؟
گام هفتم: اهداف خود را مکتوب کنید. گام هشتم: به قرار ملاقات ها و آموزش های برگزاری در شرکت خود توجه کنید.
گام نهم: در مورد محصولات خود تحقیق کنید و اطلاعات کاملی نسبت به آن ها داشته باشید.
گام دهم: محصولات و فرصت های شغلی خود را در هر شانسی که بدست می آورید با دیگران به اشتراک بگذارید.
گام یازدهم: نیروی قوی استخدام کنید و سیستمی قدرتمند از زیرمجموعه ها بسازید طوری که از زیرمجموعه های خود خسته نشوید.
گام دوازدهم: از بیزینس و شغل خود لذت ببرید.
هشدار: امکان دارد بسیاری از افراد بدلیل ناتوانی خود در انجام کار بازاریابی شبکه ای، شما را دلسرد کنند، اما باید قوی باشید و انتقاد و بدگویی را رد کنید. افرادی که سطح همانند و یا پایین تر از شما هستند را حمایت کنید تا به بهترین موقعیت دست یابید.
با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.